2010. november 17., szerda

Disznóság

Na, ezzel a szalonnával nem sok dolgom volt. Szinte csak enni kellett. A hentes levágott két darabot a tokaszalonnából, ami az abálóban szépen megfőtt a többiekkel (máj, fül, vese stb.) együtt, én pedig megszórtam jóféle házi csemegepaprikával, (csípős paprika szórással is finom lehet, de gondolni kell a gyerekre is),  egy kis fokhagymás ízesítést is kapott, plusz sót. Egy napot várt, aztán megkóstoltam. De csak egy vékony szeletet ettem,  reggelire, almával. Imádom a tepertőt és mindenféle szalonnát almával. Lehet, hogy defektes vagyok, de szerintem együtt nagyon jó. A lilahagyma turbózást már nem bírta volna a dipankrin sem orvosolni, ezért  nem is kockáztattam. 
Mi egy évben egyszer, disznótor alkalmával készítjük ezt a szalonnát. Jóból is megárt a sok....

Hát nem gyönyörűűűű??!!! :))






10 megjegyzés:

  1. Trinio!

    Ez nem szép, este ilyeneket mutatni. MOst megyek és keresek valami rágcsálnivalót.
    Egyébként tényleg szép.
    Gyerekkoromban és fiatal lány koromban ilyenekre rá sem néztem, most meg szívesen megeszem :-))

    VálaszTörlés
  2. Na csak sikerült elírni a nevedet, bocs érte:-))

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye,
    változik az ízlésünk korunk előrehaladtával. :)
    Gyermekem is van amire most fujjog, de gondolom, majd érettebb férfi korában kedvence lesz. Mondjuk egy jó szalonna. :)
    Remélem találtál valami nasit. :)

    VálaszTörlés
  4. Thrini!

    Bezony találtam. Nemrég sült ki kicsi Vúnál látott keksz, abból törtem egy darabot :-)))))

    VálaszTörlés
  5. Hát igen... jó is hogy feltetted, nagyon régen nem csináltam, pedig szeretjük! :)

    VálaszTörlés
  6. Igen, nagyon szép lett! Az ízlésünk tényleg változik. Régebben én sem ettem szalonnát, most pedig az első számú kedvencem a kolbász mellett:)

    VálaszTörlés
  7. Thrini, nagyon guszta lett!

    Érdekes, nekem pont fordítva változott az ízlésem, fiatalabb koromban nagyon szerettem, most már nem annyira kívánom...

    VálaszTörlés
  8. Duende,
    akkor itt az ideje, jön a hideg, kell a kalória! :)

    Családi tűzhely,
    én a kolbászt is, szalonnát is mértékkel eszem. De ha megkívánom akár este is, megeszek belőle egy kis szeletkét. :) Nyáron pedig nyárson sütve, -főleg, ha húsos a szalonna- nagyon fincsi.

    Bianka,
    jöhet Neked is?

    Szemi,
    de egy kis bacon néha? Az még belefér, ugye?

    VálaszTörlés
  9. Hű, de régen készítettem ilyet! Már vagy 5-6 (?) éve, akkor vágtunk utoljára disznót. Meg is kívántam, éhes is lettem, megyek is enni. :D Persze nem abált szalonnát... :S

    VálaszTörlés