2011. május 22., vasárnap

Céklalevél

Szét vagyok csúszva, semmire nincs időm. Alig-alig főzök, ha mégis, akkor valami tök egyszerűt, és azt is szinte állva kapkodjuk be. A kertet is hanyagolom,  ma lementem (mert majdnem "szabadnapos" lettem volna, de közbejött ez-az), és meglepődve tapasztaltam, hogy minden gigantikus méretűre nőtt, a kapor eluralta az egész kertet, a spenótlevelek A/5 méretűre nőttek, van egy saláta dzsungelünk stb. stb. Jót tett nekik az eső. De hiába burjánzik minden, nem érek rá konyhatündérkedni.
Ha már lebotorkáltam, téptem le néhány céklalevelet, gondoltam  feldobom vele a sebtiben főzendő rizst. (Erre futja ma tőlem.) 
A céklának nem csak a gumója ehető, hanem a levele is, vetekszik a spenóttal, mángolddal. Ha van lehetőségetek fogyasszátok!

Az alaposan megmosott leveleket felcsíkozom, olajon vagy vajon megpárolom  felkarikázott újhagyma és újhagymaszár társaságában, sózom,  megszórom citromborssal és a megpárolt rizs közé keverem. Ennyi!




8 megjegyzés:

  1. Én sem!
    Időm nekem sincs elég- sajna!

    VálaszTörlés
  2. Kitartást
    Nem is hallottam még erről

    VálaszTörlés
  3. Látjátok, milyen gazdaságos növény a cékla?! Minden részét fel lehet használni. Most még kicsi a gumója, így főzöm a levelét. Szeretnék egy töltöttlevél verziót is kipróbálni, bár a jövő héten sem lesz sok időm főzésre, de hátha sikerül mutatnom valamit.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet, még nem is hallottam róla. Én is időhiányban szenvedek, majd csak túleszünk rajta.:)

    VálaszTörlés
  5. Thrini, én ugyanígy vagyok mostanában. Semmire nincs időm, alig főzök,ennek okán a blogomra is alig írtam valamit ebben a hónapban.

    Eddig még sosem ettük meg a cékla levelét, köszi az ötletet. :)

    VálaszTörlés
  6. Légyszi kukkats be hozzám, kaptál egy díjat! :)

    VálaszTörlés
  7. Érdekes ötlet!Kérhetem, hogy a blogom linkjét írd át az újra :) Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés