2011. május 2., hétfő

Tépősaláta szüret

Lehet "szüretelni" a tépősalátát. Én tövestől húztam fel belőle, mert elég sűrűn vetettem. Normál esetben alulról kell szedegetni a nagyobb, kifejlett leveleket, úgy, hogy ne legyen nagyon felkopasztva és akkor szépen  hoz új leveleket a leszedettek helyett. Kb. egyharmadnyi levél maradjon a szüret után a tövön, és akkor többször is szedhető belőle és sokáig élvezhető ez a salátaféle.
Volt még itthon pár db nem túl szép, de ehető alma, abból  társítottam még mellé, illetve petrezselyemzöldet is szórtam bele bőven, ami szintén nagy kedvencem. Frissen csavart citromlé, némi balzsamecet, olivaolaj, só  került rá.
Joghurtos vagy majonézes dresszing is készíthető hozzá, kinek-kinek ízlése szerint. Zsenge húsú sült csirkével igazi tavaszi étel volt.









Elkészítés:


A salátaleveleket, petrezselyemzöldet alaposan megmosom és lerázom róla a vizet (salátacentrifuga tulajdonosok előnyben). Kézzel megfelelő méretűre tépkedem a nagyobb saláta leveleket, a petrezselymet késsel felaprítom. Meghámozom az almát, kockákra vágom és csavarok rá némi citromlevet. Egy nagy tálba teszem a leveleket, almát, pici sót adok hozzá, meglocsolom olivaolajjal, balzsamecettel (ízlés szerint) és salátás kanállal összekavarom az egészet, azonnal fogyasztható.

7 megjegyzés:

  1. Jöhetne ma ebédre! :) Én is nagyon szeretem ezeket a zsenge salátákat. Rajongok értük, pontosabban! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez irtó finom lehet, pont jól jönne a tegnapról maradt sült csibecomb mellé.

    VálaszTörlés
  3. Küldenék nektek, de hol van már?? :)
    Remélem holnapra szárad annyit a talaj, a sok eső után, hogy le tudok menni a kertbe, és újból szedhetek belőle.

    VálaszTörlés
  4. Jöhetnék hozzád diétázni?

    VálaszTörlés
  5. Én is jöttem, és szüretelnék, meeeg kóstolnék!
    :)

    VálaszTörlés
  6. Viki,
    bármikor. :)

    Csibe,
    te is beférsz a csapatba még! :)

    VálaszTörlés