2010. január 30., szombat

Hamis képviselőfánk



A történet ott kezdődik, hogy leveles tésztából készítettem kosárkákat. Vikinek megtetszettek és kipróbálta. De kihagyott egy apró mozzanatot, az előkészületeknél,  ezért nála más lett a végeredmény. Hamis képviselő fánknak "csúfolta", én sem keresztelem át.  Most én copyztam az ő verzióját, és mondhatom elégedett vagyok. A csoki krémet vaniliásra cseréltem, a tejszínhab viszont maradt.




Hozzávalók a fánkokhoz:
1 csomag leveles tészta (500 g)


Elkészítés:
A szobahőmérsékleten kiolvadt tésztát, kinyújtom lisztezett deszkán, kb. 2 mm vékonyra, és egy 10,5 cm átmérőjű pohárral 12 db korongot szaggatok.  Fém muffin sütőbe teszem őket. Forró, 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm. Ha kihűltek a fánkok levágom a tetejüket, vaníliás krémmel töltöm és tejszín habot fújok rá, visszateszem a kalapjukat.

Hozzávalók a vaníliás krémhez:
2,5 dl tej
4 dkg cukor
1 cs vaniliás cukor
2 dkg liszt
2 tojás sárgája
citromhéj

A habhoz: 2 dl tejszín szükséges és 1 teáskanál porcukor.

Elkészítés:
A tojás sárgáját habosra keverem a cukorral, vaníliás cukorral és a liszttel. A tejet felteszem forrni néhány db citromhéj szelettel. Ha felforrt, kiveszem a citromhéjat,  beleöntöm a tojásos masszát és lassú tűzön -folyamatos keverés mellett-  besűrítem, néhány perc alatt. Hűtöm, majd töltöm a fánkokat.

Megjegyzés: Nem kell megijedni, nem biztos, hogy egyforma lesz mind a 12 fánk. Kihűlés után éles késsel a tetejüket leszelem és egy kis kanállal teszem bele a krémet. Egyenletesen elosztva éppen elég a 12 db-hoz. A tejszínhab habszifonban készül.

8 megjegyzés:

  1. Jaaaaaj de váááááártaaaam !!!! Látom jól eldugtad a villákat. GYÖNYÖRÜEK LETTEK. Óriási élmény újra látni a hamiskákat :))))) Én pedig legközelebb lenyúlom a krémedet :))

    VálaszTörlés
  2. .....no persze csak akkor, ha hozzájárulsz a krém(másolás)-om-hoz :))))

    VálaszTörlés
  3. Viki,
    jó, hogy jöttél, akartam üzenni, hogy gyere nézelődni, mert kisültek a fánkok...Gyermekem egyszerre négyet is megevett, úgyhogy sikere volt.
    Örülök, ha viszed a krémet. Nagyon egyszerű elkészíteni és finom is. Bármivel lehet variálni az alapot, dióval, csokival, mandulával stb.

    Ottis,
    köszi :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jóóóóóóóó! Én miért nem láttam Vikinél? Hát, ez szuper, milyen jó, hogy néha nem pont úgy sikerülnek a dolgok, és mégis milyen csodák születnek!:)

    VálaszTörlés
  5. Hamis, vagy nem hamis-szerintem nagyon finom lehet!!
    Azt tudod-e, hogy rövid idő elteltével annyira jó képeket csinálsz, hogy csak nézek:)) Nagyon tetszenek!!Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  6. Szepyke,
    egyértünk. Néha történnek konyhai balesetek,amelyeket utólag szerencsésnek nyilváníthatunk.:) Viki kalandja a kosárka-fánkkal ilyen volt!!

    Trinity,
    köszi. A fejlődésem oka, hogy van már egy másik fotómasinánk is. A régi 10 éves haldoklik, és egyébként sem tudott sokat. A mostani kicsit ügyesebb, de még tanulnom kell az alkalmazásokat. Ja és a fény! A nappal készült képek jobbak, de sajnos hétközben csak este főzök és fotózok.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néznek ki, szinte megkívánja az ember...jó lenne csórni belőle!!!

    VálaszTörlés