2010. január 27., szerda

Burgonyás kenyér



   

Van még x db kenyér receptem... Kaptam néhányat. Remélem nem unjátok ! :) Tulajdonképpen ugyanarra a mennyiségre alapozok, variálva a liszt féléket (van már tótkomlósim is) illetve a folyadék fajtáját, és az ízesítéseket változtatom.
Ez a kis cipó jól sikerült! Sütőzacskóban sült. Először tál nélkül akartam sütni, de a krumpli miatt egy picit lágyabb a tészta, és nem mertem kockáztatni, nem szerettem volna ha lapos lesz a buci. Így most egy óriás muffinra hasonlított. Szeletelve már nem tudtam fotózni, majd legközelebb.




Hozzávalók:
1 db krumpli (kb. 10 dkg-os)
2 dl víz
1 ek cukor
1 kk só
30 dkg rétes liszt
20 dkg finom liszt
2,5 dkg élesztő

Elkészítés:
A burgonyát héjában megfőzöm, hagyom kihűlni, majd lereszelem. A liszteket összekeverem, hozzáadom a reszelt krumplit. Beleteszem a kenyérsütő üstjébe, és hozzáadom a többi anyagot is. Dagasztás után átteszem  kelesztőtálba, amelyben hagyom duplára kelni. Ha megkelt a tészta, cipó alakúra formázom és egy sütő formába teszem, amit picit kiolajozok és lisztezek. Bevágom a tetejét a bucinak és edénnyel együtt bedugom egy nagy méretű sütőzacskóba. Pihentetem kb. 15 percig. Hideg sütőbe teszem, (hogy az edény el ne pattanjon) kb. 50 percig sütöm 190 fokon. Ha megsült a zacskóból kiveszem, hideg vizes kézzel átkenem és rácson hagyom hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése