2010. január 3., vasárnap

Padlizsános rakottas





Volt itthon két padlizsán, már kb. 2 hete őrzöm őket. Először tésztával akartam elkészíteni, de meggondoltam magam. Találtam egy receptet, (Magyar Konyha) az eredeti verziót  írom le,   megjegyzésben pedig a változtatásaimat.


 Hozzávalók:
40 dkg burgonya
2 db padlizsán
5 ek olaj
1 hagyma
50 dkg paradicsom
25 dkg mozarella
1 csokor bazsalikom
5 dk parmezán



Elkészítés:
A burgonyát sós vízben, héjában megfőzöm. Hagyom kihűlni, majd karikára vágom. A padlizsánt héjastól felszeletelem kb. fél cm-re. Besózom és hagyom állni. Leöblítem, megszárogatom és olajon megsütöm. A hagymát apró kockákra vágom és szintén olajon megpirítom. Egy kivajazott tűzálló tálba rétegzem a hozzávalókat. Kezdem a krumplival, megy rá a hagyma, paradicsom, mozarella. Váltakozva rakom a hozzávalókat, míg el nem fogynak. A rétegeket ízesítem bazsalikommal.Tetejére szórom a sajtot. 200 fokos sütőben sütöm készre, kb. 45-50 perc alatt.

Megjegyzés:

  • 4 db burgonyát főztem meg, összesen 55 dkg volt.


  • Nem használok friss paradicsomot ilyenkor télen, szerintem ízetlen. De most kivételesen volt itthon. (A férjem pörköltet készített   a hétvégén bográcsban, egyedül ment el vásárolni, és képes volt venni hozzá paradicsomot, pedig a fagyasztóban van eltéve, ami tökéletes pörköltbe.) Ami kimaradt az felhasználtam, tekintettel a borsos árra. Kb. 30-35 dkg-nyi volt. Ilyenkor konzerv paradicsom bátran bontható, az íze finomabb,  kicsit szottyosabb lett volna tőle az étel.


  • Egy db mozarellát találtam a hűtőben, 220 g-os volt.


  •  Nem voltam még az idén boltban, friss zöldfűszerekből kifogytam. Viszont minden mennyiségben megtalálhatóak a szárítottak. Ezért egy tk. bazsalikomot beáztattam egy pici vízbe és azzal dolgoztam.


  • A tegnapi buci megsütéséhez lereszelt sajtból nem használtam el mindet, hanem beraktam egy záródó tetejű műanyag edénybe, így nem száradt ki és most éppen kapóra jött.


  • Finom fogás, de nem száz százalékos, csak 99. :) Szerintem kora ősszel -amikor szezonja van a padlizsánnak, a paradicsomnak, és tele van a kert friss bazsaikommal- akkor újra ki kell próbálnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése