2009. november 1., vasárnap

Tökös mákos kígyórétes

Halloween partira kaptunk meghívást. Van egy néhány főből álló társaságunk, közös programokat (evés-ivás, kirándulás, kvíz partik stb.) szoktunk szervezni. A vendéglátókon kívül a vendégek is készülhetnek étellel, itallal. Így tettem én is. A tök volt a főszereplő, s mivel én általában a süteményfelelős vagyok, ezért a kígyórétes tökös mákos változatára esett a választásom.

Hozzávalók:
Töltelék:
(Sajnos a tölteléket nem mértem, így kb-i mennyiségeket tudok írni.)
kb. 60 dkg reszelt sütőtök
kb. 30-35 dkg darált mák
30-35 dkg porcukor (lehet, hogy több volt? kóstolás javasolt cukor ügyben, ha bekevertük a tölteléket)
pici rum

Kígyórétes:
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 dl tej
20 dkg zsír
1 tojás
2 ek cukor
csipet só

Elkészítem először a tölteléket:
Lereszelem a tököt, egy picit megsózom, de csak egy nagyobb csipetnyit kap. Ha enged egy pici levet, akkor kinyomkodom. Hozzáadom a darált mákhoz, és beleteszem a porcukrot és pici rumot. Ügyesen összekavarom.
Az élesztőt 1 dl langyos tejben 1 kockacukorral felfuttatom. A zsírt kikavarom habosra a cukorral, és a tojással. Hozzáadom a felfutott élesztőt, majd a lisztet és csipet sót. Összeállítom keveset dögönyözve. 4 cipóra lehet osztani. Én csak hármat készítettem, egy nagy cipót és két kisebbet , hogy megnézzem melyik a mutatósabb, a szélesebb vagy keskenyebb változat.
Nem kell keleszteni, azonnal lehet formázni. A tésztát kb. 3-4 mm vastagságúra nyújtom, gondolatban három felé osztom a lapot, vízszintesen. A középső sávba teszem a tölteléket, a két szélső sávot pedig bevagdosom, kb. 2 cm-enként, majd felváltva hajtom ezeket a bevágott részeket a töltelékre.
Tojással lekenem, majd jó forró sütőben, (200 fokon ) sütöm kb. 20-25 percig.

2 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc rétesem!! Bár sütőtökkel még nem próbáltam, de nagyon finom lehet, hiszen édesebb, mint a sima tök!!
    Ja, és én sem méricskélek mindig...Inkább kóstolok:))

    VálaszTörlés
  2. Jól sikerült a tésztája, klassz, hogy pitty-putty megvan. Azon gondolkodom, hogy szilveszterre is ezt az alapot készítem, a szokásos leveles helyett, több fajta töltelékkel.

    VálaszTörlés