2009. november 23., hétfő

Desszertkrém, grillázs csíkkal


Nem volt kedvem sütni, de jól esett volna valami édesség, így pohárkrém készült. A hűtőben volt tejszín, tej, dió , így született ez a verzió! 

Hozzávalók: (3 pohárhoz)
3,8 dl tej
5 dkg búzadara
2 ek cukor
2 dl tejszín
1 vaníliás cukor
5 dkg dióbél
10 dkg kristálycukor
pár db csokis keksz ledarálva (tere fere, vagy győri édes)

Elkészítés:

A tejet felforralom, beleteszem a 2 ek cukrot és a búzadarát. Készítek egy egyszerű tejbegrízt.
Míg hűl a krém, elkészítem a grillázst. 10 dkg kristálycukrot megolvasztok, beleszórom a durvára tört 5 dkg dióbelet. Egyet kavarok rajta. Egy fém tálcát megkenek vékonyan olajjal és rásimítom a karamelles diót, lapos korongot kapok. Hagyom kihűlni, majd ledarálom késes aprítóval.
A tejszínt felverem kemény habbá a vaníliás cukorral. Ha kihűlt a tejbegríz, fellazítom kavarással és belekeverem a tejszínt.
A pohárba alulra megy a darás-tejszínes keverék, rá egy csík grillázs, majd ismét darás tejszínes krém. A tetejét darált csokis keksszel és mandulával szórom meg.

Ps: Elég egy pohárral megenni belőle, mert elég tömény. A grillázs nem fogyott el mind, ezért egy zárható tetejű edénybe tettem, további feladatai lesznek még. A tetejét bármivel lehet díszíteni, nekem ez jutott eszembe.
A dióbelet zacskóba tettem és nyújtófával átmentem rajta néhányszor, hogy a daráló majd könnyebben bánjon el vele és a karamellizált cukorral.

3 megjegyzés:

  1. Szia Szepyke! Igen, egész jól sikerült. Most is ennék egy pohárral, de már régen hűlt helye van. :)

    VálaszTörlés