2010. július 22., csütörtök

Kényelmes süti


Vettem néhány kg sárgabarackot, gyönyörűek voltak, de másnapra -teljes meglepetésemre- irtóra megpuhultak és lett benne jó néhány, ami helyenként barnulni kezdett. Valószínű, hogy megnyomódtak, míg haza szállítottam őket. Még aznap ettem belőle bőségesen, alig bírtam mozogni, úgy teledobáltam vele magam. Lekvárfőzést abszolút nem terveztem, viszont készült belőle leves, illetve megsütöttem a várólistás lusta asszony sütit. Két helyről is lementettem (itt és itt megtalálhatóak), végülis Maci verziója mellett döntöttem. A sütiből szintén túlettem magam, úgyhogy mostmár teljesen le van csillapodva a sárgabarack utáni sóvárgásom.
Kíváncsi lennék, milyen lehet ez a süti, ha összekeverem a lisztet a tojással és a tejjel. Akkor egy tejespitét kapok. Nem? Valaki esetleg próbálta már úgy?

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
5 dkg búzadara
1 cs sütőpor
20 dkg cukor
2 cs vaniliás cukor
3 tojás
3 dl tej
10 dkg vaj
fél kg túró
másfél bögre aprított sárgabarack (a bögre 2 dl-es)


Elkészítés:

A lisztet, búzadarát, sütőport és a cukor felét összekeverem. 22*27 cm belméretű tepsit kivajazom (kb. a vaj felét használom el hozzá) és beleszórom a lisztes keverék felét. A túróhoz adom a cukor másik felét és egy cs. vaniliás cukrot, majd rászórom a lisztrétegre, ami már a tepsiben van. A megmosott, kimagvalt barackot apró kockára vágom és egyenletesen elosztom a túró tetején, majd megszórom a lisztes keverék maradék részével. A tojásokat villával felverem, a másik csomag vaniliás cukrot beleszórom, hozzáöntöm a tejet, összekavarom és rálocsolom a tepsiben lévő sütire, majd a maradék vajat megolvasztom és rácsurgatom a süti legtetejére, majd előmelegített sütőbe dugom, légkeveréssel, 175 fokon sütöm 30-35 percig.

Melegen nem szeletelhető, meg kell várni, míg legalább langyosra hűl. Könnyen ki lehet szedni a tepsiből, a bőséges vajazásnak köszönhetően. Tálaláskor esetleg még porcukrozható.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! :))
    Publikálásra vár a sárgabarackos tejespitém, ahogy lesz időm napközben, felteszem.... :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a süti nagy királyság! Ezer éve nem sütöttem, jó, hogy eszembe juttattad!


    A képeid...

    VálaszTörlés
  3. Fenséges, és remek, hogy gyors :)

    VálaszTörlés
  4. Finom kis süti!...és micsoda színek!

    VálaszTörlés
  5. Van nálam valami a számodra... :)

    VálaszTörlés
  6. Felhőlány,
    köszi. Kíváncsi vagyok a tejespitédre.
    Megyek mindjárt szétnézek nálad. :)

    Viki,
    képzeld én még ezt nem sütöttem, azóta "ismerem", amióta blogolok. Egy ezer éves recept van valahol a papírhalmaz alján, ami szórt túrós névre hallgat, úgy emlékszem hasonlít erre, de azt sem sütöttem még meg soha. 15 éve kaptam a kolléganőmtől a recit. :)

    Bianka,
    alig merem leírni, hogy majdnem az egészet én ettem meg. :)

    Csibe,
    ismered? Készítetted már?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, be tudnék falatozni belőle. :)
    Én már napok óta nem sütöttem semmit. :(

    VálaszTörlés
  8. Egycsipet,
    én is a barackoknak köszönhetem, hogy sütöttem.
    Egyébként én is visszafogottabb vagyok a meleg miatt.

    VálaszTörlés
  9. Hasonlót már igen, meggyel, cseresznyével...de ez a recept kimondottan tetszik, már le is nyúltam :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta!
    Ez a szórt túrós nekem is le van írva, de még nem csináltam. Hogy miért,azt én sem értem. De most kedvet kaptam hozzá. A barackok sokat dobnak rajta, az biztos. :))

    VálaszTörlés
  11. Csibe,
    ok.:)

    Szemirámisz,
    igen a gyümölcs szerintem nagyon jót tesz neki, de valahol olvastam, hogy a túróhoz mazsolát javasoltak.

    VálaszTörlés