2010. augusztus 30., hétfő

Próba verzió / enyhén kakaós kalács

Szeretem a kakaós kalácsot, amit lehet kapni a boltban. Nem veszek sűrűn, mert abban az üzletben, ahová járok nem árulják, ahol árulják, oda viszont csak néha térek be.  Tartózkodott a hűtőben maradék tejszín, és egy dekányi élesztő, ami ehhez a kis adag kalácshoz éppen elég volt. Nem lett túl kakaós a tészta, mert nem tudtam mennyit tegyek bele, illetve nem annyira látványos, de majd kikísérletezem a megfelelő formát és mennyiséget.  Jó sokáig kelt, mert váratlan látogató érkezett közben,  s míg nem tudtam  hozzáfogni a formázáshoz,  az élesztőnek volt ideje  dolgozni. A végeredmény, puha, foszlós kalács lett.
Uzsonnára, reggelire, lekvárral, vajjal, nutellával, tejjel, kávéval fogyasztható.


Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
1 dkg friss élesztő
2 dkg cukor
1 púpos kávés kanál kakaópor (legközelebb 1 púpos teáskanálnyit teszek)
1 dl tejszín
1,5 dl tej
1 ek olaj
csipet só
1 tojássárga+1 a kenéshez



Elkészítés:
A hozzávalókat -a kakaópor kivételével- beleteszem a kenyérsütő üstjébe és megdagasztatom. Hagyom megkelni (nálam két, két és fél órát tuti, hogy kelt), majd kettéveszem a tésztát. Az egyik adagba belegyúrom a kakaóport, majd mindkettőt 50 cm-es rúddá sodrom. Összetekerem a két rudat és egy sütőpapírral kibélelt 30*10 cm-es püspökkenyér formába teszem. Hagyom pihenni 15-20 percet. Lekenem tojássárgával és beteszem a 180 fokra előmelegített sütőbe, 30 percig sütöm.

Megjegyzés: Nem túl édes kalács, a cukor mennyisége ízlés szerint növelhető. Nekünk elég volt a 2 dkg-nyi, így ízlik. Ha kihagyom a kakaót, akkor citromhéjjal vagy narancshéjjal ízesítem.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kalács és a fotók is.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom, nekem is nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  3. Ildy, Lúdanyó,
    köszönöm. :) A legközelebbi már kakaósabb lesz, (hisz az lett volna a lényeg most is), nem leszek lusta, és két adagban dagasztatom, külön a kakaósat, külön a fehér tésztát.

    VálaszTörlés
  4. Nahát milyen érdekes,ma én is kakaós kalácsot készítettem,de közel sem lett ilyen gyönyörű!Még van amit tanulnom...Nagyon szép lett a tied!

    VálaszTörlés
  5. Fél 11-kor illik még kakaós kalácsot megkívánni? :-DD

    Gyönyörűség!

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de csodas kepek! En is megkivantam a kalacsot!!!

    VálaszTörlés
  7. Reggelihez a kakaó mellé de jó lenne most egy szelet!
    Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de szép, a kalács is, és a fotók is!
    Jöhetett volna pár szelet a teám mellé :)

    VálaszTörlés
  9. Próba vagy sem, gyönyörű lett

    VálaszTörlés
  10. Lányok, ha tudtam volna, hogy ekkora sikere lesz, dupla adagot sütök, hogy mindenkinek jusson! :)

    VálaszTörlés
  11. Hát az első fotó címlapos! :)
    Nagyon tetszik!
    Kalács bármikor, bármilyen, bármennyi!
    Kalács, hideg tejjel... Tyűűű!
    Azonnal kérek! :)

    VálaszTörlés
  12. Szerintem semmi baj nincs a formájával, nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  13. Jól néz ki és nagyon tetszenek a képek! :)

    VálaszTörlés