2010. augusztus 19., csütörtök

Bagolyborsós krumpli saláta

Tudtátok, hogy a csicseriborsót a népnyelvben bagolyborsónak hívják? Hmm, én nem….
Főleg Afrikában, Indiában és Latin-Amerikában fő fehérjeforrás. Azokban az országokban nagyon kedvelt, ahol nehezen elérhető a hús, a fehérjebevitel  részben megoldódhat a csicseriborsó fogyasztásával.
Ha sűrűn beillesztjük az étrendünkbe, csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Fogyókúrázóknak, időseknek, sportolóknak, cukorbetegeknek is javasolt a fogyasztása.

Nem használom gyakran, de időnként eszembe jut. Most pl. a Spar-ban nézelődtem és megláttam, hogy lehet kapni üveges változatban, nagyon örültem neki, mert az áztatás és főzés hosszadalmas tortúrájától megmenekültem.



Hozzávalók:
60 dkg burgonya
20 dkg csicseriborsó
1 fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
150 g natúr joghurt
1 tk mustár

frissen őrölt feketebors
őrölt kömény
1 csokor petrezselyemzöld

Elkészítés:
A meghámozott, megmosott krumplit kis kockákra vágom és sós vízben megfőzöm. Ha megpuhult, leöntöm a levét és hagyom hűlni. A csicseriborsót leszűröm és leöblítem vízzel. A joghurtba keverem a mustárt, sót, borsot, köményt, belereszelem a fokhagymát. A lilahagymát meghámozom  és félkarikákra szelem. A kihűlt krumplihoz öntöm a borsót és a hagymát, ráborítom a joghurtos öntetet és átkavarom, hogy mindenhol belepje a szósz. Aprított petrezselyemlevelet szórok bele.

1 megjegyzés: