2010. augusztus 14., szombat

Lepény piskótával


Vége, nincs több, elfogyott. Ez volt az utolsó adag szilvánk, amit hasznosítani tudtam. Leszedtük még múlt vasárnap, mert a seregélyek ismét támadásba lendültek, elég sokat levertek, mire észrevettem. Főztem belőle dzsemet, levest stb., most utoljára pedig elkészítettem ezt a lepényt. (Maradt ki egy vödörrel, de az már kezdett levet engedni, abból pálinka lesz.)
Még van besztercei fajtánk, de azzal nem nagyon vagyok jó barátságban. Nem tudom miért?! Ha nagyon megkívánok majd valami szilvásat, abból még esetleg tudok készíteni.
A sütiről annyit, hogy az alja egy klasszikus lepény, ezt szoktam szinte mindig sütni, különböző gyümölcságyaknak használni. Aztán lekvár, darált dió, szilva, darált dió és a piskóta takaró. Anyukámnak is csomagoltam belőle, még éppen jutott, nagyon-nagyon gyorsan fogyott, annyira finom. Nem tömény, a szilva savanyúsága éppen megfelelő, a végeredmény egy kellemes ízű, omlós tésztájú süti.





7 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon szeretném! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Ez igen nagyon guszta és a recept leírás képed is nagyon tuti

    VálaszTörlés
  3. Húúú, de jól néz ki, és a képek, hát eláll a szavam is.:)

    Nálatok már le érett a szilva? Nálunk még csak most kezd érni, már alig várom. Majd légipostával küldök.:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is nagyon tetszik, ilyet még nem ettem.

    VálaszTörlés
  5. ♥ Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha... amei!
    Está tudo muito lindo, criativo e saboroso.
    Bom fim de semana!
    Tudo de bom!!!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥♥
    ♥♥Brasil

    VálaszTörlés
  6. Kiskukta,
    köszi. Biztosan ízlene.

    Bianka,
    köszönöm.

    Gizike,
    köszi. Ez a fajta korábban érik, az eső nem tett jót neki, úgyhogy van, ami azért hullott le, mert beteg lett.

    Kata,
    ha maradt volna, küldenék kóstolót. :)



    Olá, Magia de Ines!
    Obrigado!:)
    Bom fim de semana!

    VálaszTörlés
  7. Aztaaa, de guszta! Asszem nagyon szeretném :)

    VálaszTörlés