2010. augusztus 11., szerda

Törökösen


A fondue-s könyvemben törökös jelzővel illetik a receptet. A legutóbbi sütögetés alkalmával nagy sikere volt a golyóbisoknak. Ennek örömére, úgy döntöttem, hogy sűrűbben fogom készíteni, nagyobb méretben, serpenyőben sütve.
Eredetileg marhahús és birkahús kell hozzá, na ezek nekem nem voltak, helyette pulykát használtam. 24 db lett belőle.


Hozzávalók:
50 dkg darált hús
1 zsemle vagy 1 szelet kenyér áztatva
1 tojás
1 tk szemes, konzerv zöldbors
4 nagy gerezd fokhagyma
1 nagy  lilahagyma
2 ek aprított, friss petrezselyemlevél
1 ek mustár
1 tk konyak
1 kk cayenne bors
frissen őrölt bors



Elkészítés:
A hagymát lereszelem, a fokhagymát összezúzom. A zöldborsot összenyomom és késsel felaprítom. A hozzávalókat összekavarom, ha lágy a massza, adható hozzá zsemlemorzsa. Diónyi gombócokat formázok és hagyom állni kb. fél-egy órát. Forró zsiradékban sütöm. Padlizsán salátával, paradicsom salátával nagyon finom.

6 megjegyzés:

  1. Nyamm, nyamm, olyan édik, hogy csak kapkodnám a számba a kis golyókat.:)
    Az a konyak izgalmasan hangzik. Ad valamit az ízéhez is?

    VálaszTörlés
  2. Ms. Poppy,
    háááát én nem igazán éreztem a konyak ízét, inkább csípős jellege van, a 3 fajta borstól.

    VálaszTörlés
  3. Hű nagyon kis aranyosak és olyan kívánatosak :)

    VálaszTörlés
  4. De jó! ...és a pulykás változat jobban vonz :)

    VálaszTörlés