2010. augusztus 29., vasárnap

Nyársirató/ Zsályás, tejszínes csirkemáj

Egyik nap még tombol a nyár, másik nap már 10 fokkal hűvösebb, őszies időre kelünk.  Tudom, hogy motyogtam  időnként  az elviselhetetlen  meleg miatt,  de ettől függetlenül a nyár a kedvenc évszakom, az összes előnyével és hátrányával együtt.
Sajnálkozás közben belémhasított a gondolat, hogy némelyik fűszernövényem most a legszebb, és van, amelyikből alig használtam. Azonnal előremenetbe kapcsoltam,  szedtem egy csokor zsályát és elkészítettem ezt a májas fogást. Külön büszke vagyok rá, hogy a magról vetett példányok méretben,  beérték az ajándékba kapott palántát.  Az én vetésem zöldszínű,  hosszú keskeny levelű fajta,  az ajándék, egy cirmos,  kissé kerekebb levelű.  Mindkettőből került az ételbe.  Nem akarom túldícsérni,  mert  nincs ebben semmi különleges , de annyira rendben van az íze ! : ) )

Hozzávalók :
50 dkg csirkemáj
egy almányi méretű vöröshagyma fele
2 gerezd fokhagyma
80-10 db zsályalevél
1 ek. liszt
kb . 1,5 dl tejszín
őrölt fekete bors
2 ek konyak
zsiradék

Elkészítés :
A megtisztított, félkarikára vágott hagymát megfonnyasztom   zsiradékon, majd hozzáadom a feldarabolt májat . Addig kevergetem, míg kifehéredik a máj. Megsózom, borsozom, rálöttyintem a konyakot, egy kis vizet és lefedem. Ha megpuhult a máj, meghintem liszttel, néhányat keverek rajta, felöntöm tejszínnel,  megszórom aprított zsályával, reszelt fokhagymával,  kiforralom és tálalható .

                             

7 megjegyzés:

  1. Ó, ezt már másolom is, ha nem bánod:) Remekül néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Ebéd már volt, de hátra van még a vacsora :)))

    VálaszTörlés
  3. A zsályás csirkemáj nekem is nagyon bejön - irtó jó párosítás, égben köttetett. :)
    Jók a képeid. Kérj karácsonyra egy új fényképezőgépet. Ezt már kinőtted! :)

    VálaszTörlés
  4. Bianka,
    vacsora megvolt? :)

    Szemi,
    az volt. :)

    Duende,
    Így van, a párosítás tényleg tökély.
    Új fotómasina? Ez sem régi, sajna a pénztárca nem bírna most egy újabb cserét, egyébként nem vagyok elégedetlen. Nekem mint amatőrnak jó lesz ez még néhány évig, remélem bírni is fogja. :)

    VálaszTörlés