2010. augusztus 15., vasárnap

Burgonya curryvel turbózva

                                 

Krumpli   rendszeresen kerül az asztalunkra. Kihívás, hogy mindig új és új formában tálaljam, mert egyébként nagyon unalmas lenne. Ez a mártás nagyon feldobja. Kisméretű krumplikból még gusztább lenne, de én lusta voltam vacakolni a pucolásukkal, inkább  néhány nagyot  vettem elő és sipp-supp végeztem. Előfőztem a burgonyát, így tuti, hogy puha lesz, és sokkal hamarabb kész van. Nálunk most köret volt.

Hozzávalók:
1 kg krumpli
1 nagy fej lilahagyma
1 tk curry
450 g tejföl
fehérbors
15 dkg reszelt sajt
1-2 tk. zsiradék (nálam kacsazsír)

Elkészítés:
A meghámozott, megmosott krumplikat negyedelem és sós vízben előfőzöm. A hagymát lereszelem, belekeverem a tejfölbe, hozzáadom a curryt, sót, fehérborsot. A megfőzött, leszűrt krumplit egy sütőedénybe terítem, meghintem sóval és ráöntöm a tejfölös masszát. Megszórom reszelt sajttal, teszek rá fagyos zsiradékot. (Lehet egy kis vajat is rámorzsolni, de az most nekem nem volt itthon.) 
200 fokos sütőben sütöm, míg a sajt megolvad és szép színt kap (kb. 25 perc).

6 megjegyzés:

  1. Én is mentettem, mániákusan gyűjtöm a köretes recepteket. :)
    A kacsazsír nagyon üt benne. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Én is viszem, mert szeretem a krumplit minden változatban. Kiadós lehet, akár egy salátával is eltudnám képzelni, de most íziben.:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet, gyorsan mentettem is

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de szééép! :)
    Fincsi lehet!

    VálaszTörlés