2010. augusztus 22., vasárnap

Paradicsomleves, de nem a menzás

A tegnap főzött paradicsomléből készítettem ezt a levest. Levesbetétként pirított kenyérkockákat adtam hozzá. Nem főztem bele zöldfűszereket, hanem frissen összeturmixoltam néhány félét olivaolajjal és úgy csurgattam a levesre, illetve a kenyérkockákra.  Langyosan fogyasztandó, nagyon finom.

Hozzávalók:
paradicsomlé
1 kis fej fehérhagyma (diónyi, kb. 2 dkg)
2 dkg vaj
1 ek olaj
1 csapott ek. liszt
fehérbors

cukor
személyenként 1 nagy szelet szikkadt kenyér
2-3 nagyobb szál friss bazsalikom
2 ág rozmaring
kis csokor petrezselyemlevél
2 gerezd fokhagyma
3-4 ek olivaolaj

Elkészítés:
A meghámozott hagymát sajtreszelőn lereszelem (fontos, hogy apró legyen) és vaj+olaj keveréken megpárolom, megszórom liszttel, habzásig keverem és felöntöm 9 dl paradicsomlével (3 főre készült a leves, fejenként 3 dl bőven elég). Sózom, teszek bele cukrot, pici fehérborsot. Kiforralom és langyosra hűtöm. Közben a zöldfűszereket megmosom, letépkedem a leveleket a szárról, olajjal, fokhagymával, sóval, pici fehérborssal összeturmixolom. A kenyérszeleteket megpirítom kenyérpirítóban és langyosan pici, apró kockákra vágom. Közvetlen fogyasztás előtt teszem a levesbe, locsolok rá a fűszeres olajból, illetve a levest is megpöttyözöm.

Természetesen bolti italból vagy sűrítményből is készíthető, de ha van rá lehetőség, akkor érdemes kipróbálni házi főzésű léből.

5 megjegyzés: