2010. augusztus 25., szerda

Fehérbab krémleves


Ma már hűvösebb van az elmúlt napok hőségéhez képest, úgyhogy jól döntöttem, mikor beáztattam tegnap este a fehérbabot, a püréleveshez. Egyébként már nagyon untam a hideg gyümölcslevest, minden héten egyszer-kétszer megfőztem, Férjem kérésére.
Tudom, hogy a szárazhüvelyeseknek inkább télen van létjogosultságuk, kalória tartalmuk, melengető hatásuk miatt, de a mai kissé borús, szeles időhöz passzolt, és egyébként is megkívántam. 25 dkg fehérbabot beáztattam egy éjszakára, így könnyebben megfőtt. Rántást használtam, (nagyon ritkán szoktam) citromlével pikánsra savanyítottam. Nem forrón, inkább langyos-melegen ettem. Tökéletes, éppen ilyenre vágytam.


Hozzávalók:
25 dkg fehérbab
1 dl tejföl
1 ek liszt
fehérbors, őrölt kömény ízlés szerint
2 db diónyi méretű fehérhagyma
3 gerezd fokhagyma
zsiradék
3-4 babérlevél
frissen facsart citromlé
1 csokor petrezselyemzöld
néhány szelet toast kenyér

Elkészítés:
A babot hideg vízben egy éjszakára beáztatom. Másnap felteszem főni, ha felforrt, leszedem a habját, beleteszem a babérlevelet, sót, szórok bele fehérborsot, őrölt köményt. Hagyom teljesen puhára főni a babot. Közben a fehérhagymát apró lyukú reszelőn lereszelem, pici zsíron megfonnyasztom, rászórom a lisztet, halványszínűre pirítom, pici vízzel felöntöm, csomómentesre kavarom és hozzáadom a leveshez. Belereszelem a fokhagymát. Ha már szétfőtt a bab, rúdmixerrel pürésítem, ha sűrűnek találom, még pici vízzel hígítható.  A tejfölt kikavarom néhány merőkanál forró levessel, óvatosan hozzáöntöm a többihez, átforralom. Citromlével savanyítom, petrezselyemlevéllel megszórom. Fokhagymával megkent pirítós kenyérrel kínálom.

6 megjegyzés:

  1. Juj mekkora királyság!

    A képeidtől továbbra is odáig vagyok :-)

    VálaszTörlés
  2. Csodaszépséges fotók!
    No és a leves is nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
  3. De jó ötlet! :) Pláne a fokhagymás pirítóssal!
    Jé, hasonló pöttyös bögréim vannak... :)))

    VálaszTörlés
  4. Lányok, köszönöm, mindig jól esnek a pozitív hszólások! :)

    Felhőlány,
    olyan jó enni belőle az ilyen krémlevest.

    VálaszTörlés
  5. Milyen guszta! Szuper képeket készítettél :)

    VálaszTörlés