2010. augusztus 8., vasárnap

Lepénykenyér J.O-tól




 
Az egyik kedvenc kenyérfélém ez a rozmaringos. Isteni puha, illatos a fokhagymától és a rozmaringtól.
Nagyon régen, jó néhány évvel ezelőtt ment a Spektrumon Jamie Oliver műsora, tőle lestem a receptet. Megvolt kazettán, de a férjem véletlenül letörölte, F1-et vett rá. Nem bonyolult recept, a fejemben van, de megnéztem volna, csak úgy nosztalgiából. Jamie liszt, víz, élesztő kombinációt használ, én viszont tettem bele joghurtot és olajat is, így sokkal puhább a végeredmény.

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
1 dkg élesztő
175 g joghurt
1,25 dl víz
1 kk cukor
1 kk só
1 ek étolaj

a tetejére:
kb. 2 ek olivaolaj
1 kk nagyszemű tengeri só
2 kis ág rozmaring
3-4 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
A hozzávalókat beleteszem a kenyérsütő üstjébe és összekavartatom, 2X10 percig dagasztatom. Hagyom az üstben megkelni. Most másfél órát tartózkodott benne. Lisztezett pultra borítom, átgyúrom, és kinyújtom nagyjából téglalap alakúra, kb. 1 cm vastagra. Sütőpapíros tepsire teszem, hagyom pihenni még kb. 30 percet. Közben a rozmaringot, olajat, sót és fokhagymát aprítóba teszem és összezúzom, összekeverem. Az így kapott kencét rákenem a kenyérre és ujjaimmal belenyomkodom. 200 fokra előmelegített sütőben sütöm 20 percig.

Grillezett dolgokhoz, fondue-höz, sajtokhoz passzol, de csak úgy szólóban is megállja a helyét.

10 megjegyzés:

  1. Milyen guszták! Viszem a receptet, ilyet én is készítek...

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, de jól néz ki!!! A rozmaring ízét én is nagyon szeretem!!!

    VálaszTörlés
  3. Hű micsoda finomság. Igazán jól néz ki

    VálaszTörlés
  4. Liza,
    sok sikert hozzá!

    Trinity,
    rozmaring+fokhagyma nekem nagyon bejön. :)

    Egycsipet,
    isteni puha volt, hamar elfogyott. :)

    Bianka,
    köszi. :) Ismétlés lesz, de másfajta zölddel.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta!!! Én is láttam, de nem jegyeztem meg, köszi a receptet, így most én is megsütöm.:)

    VálaszTörlés
  6. Gizike,
    remélem ízleni fog!! :)

    VálaszTörlés
  7. Irtó guszta! :)
    Gyakran sütök ilyent rozmaringgal, de joghurttal még nem próbáltam a tésztát...
    Viszont az olajban eltett aszalt paradicsommal nagyon extra, próbáld ki! :))

    VálaszTörlés
  8. Felhőlány,
    annyira puha a joghurttól a tészta! Minden nap megtudnám enni, de munka után este már nem fogok hozzá. Viszont ha legközelebb sütök aszalt paradicsomot teszek rá, egyébként is imádom, ezzel a kenyérrel pedig tuti nagyon jó lesz. :)

    VálaszTörlés
  9. Nem is értem, hogy erről hogy maradtam le???
    Biztos akkor raktad fel, mikor rossz volt a gépem majd egy hétig.

    Fantasztikusan néznek ki, biztos,hogy nagyon finomak voltak.

    VálaszTörlés