2009. október 13., kedd

Jamie Oliver körtés karaja

Emlékeztek Jamie Oliver "Egyszerűen főzni" című műsorára? Régen volt.... Szerettem nézni, egyéni stílussal rendelkezik a srác. Szerintem... Néhány részt még videóra is felvettem.
Ez a recept tőle van.

Hozzávalók:
Fejenként 2-3 szelet csont nélküli karaj
2 db körte
2-3 szál petrezselyem
1 db citrom
só, bors, kakukkfű
olíva olaj
néhány gerezd fokhagyma
1-1,5 kg burgonya

A kenyérszószhoz:
2 cs petrezselyemzöld
2-3 szelet szikkadt kenyér
kb. 8 ek. olíva olaj
1 teáskanál mustár
bors, só, víz, vörösborecet

Elkészítés:

A karaj szeleteket egy picit megveregetem, nem kell vékonyra klopfolni. Bepácolom sóból, olíva olajból, fokhagymából, kakukkfűből, citromléből és citrom vékonyra hámozott héjából készült páccal. Álljon néhány órát, nem árt neki.
Egy sütőedénybe, tepsibe belerakom a karikára vágott krumplit, arra teszem a páclével átjárt hússzeleteket, az egészet összeforgatom, hogy a krumplira is jusson pác. Aztán ráteszem a négy darabra vágott körtéket és a csíkokra vágott petrezselyem gyökeret. Én egy pici vizet is öntök rá, alufóliával betakarom és forró sütőben készre sütöm.

A kenyérszószhoz a kenyeret kockára vágom, hozzákeverem a felaprított petrezselyemzöldet, öntök rá vizet kb. 1/2 vagy 1 dl-t, meglocsolom olíva olajjal. Beleteszem a mustárt, sózom, borsozom. Villával kavargatom míg krémes, szósz állagú lesz. A végén mehet bele egy pici vörösbor ecet (nálunk a gyermekem nem rajong az ízéért, így most friss citrom levével helyettesítettem, hogy egy kis savanyú íze legyen). A szósznak is jót tesz egy fél órányi pihi.
Ha megsült a hús a krumplival, a tányéron szervírozom hozzá a szószt is.

Ajánlom mindenkinek. Érdekes íz hatások keverednek. Többször készítem, mi nagyon szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése