2009. október 23., péntek

A bagett és a császárzsemle házassága




Ebbe a házasságba a bagett a tésztáját, a zsemle pedig a formáját hozta. Reggelire készítettem, de nem volt időm keresgetni egyéb tészta receptet, ezért a Limara bagettjét gyúrtam be ismét, a formázáson változtattam.
Hozzávalók:
40 dkg liszt (2/3 rétesliszt, 1/3 finom liszt)
1 dkg élesztő
1 tk só
2,8 dl víz
1 ek ecet
1 ek olaj
1/2 tk cukor
Elkészítés:
A fenti hozzávalókat kézzel összedolgozom, duplájára kelesztem. 7 db 10 dkg-os gombóc lesz belőle, amelyekből sodrok kb. 30 cm-es kígyókat. Kötök rá egy csomót, majd az egyik végét felülről dugom be középre, a másik végét pedig alulról. Belisztezett sütőzacskóba teszem őket, és kb. 45 percet még kelesztem. 200 fokos sütőben 30-35 perc alatt sül meg.

2 megjegyzés:

  1. Szia thrini!
    Én is idetaláltam hozzád!! Remek lett ez a zsemle. Vettem is belőle egyet ha nem baj. Kíváncsian jövök máskor is leskelődni.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gizi!
    Örülök, hogy jártál nálam, máskor is szívesen látlak. Fogyaszd egészséggel a zsemlét! :))

    VálaszTörlés