2009. október 14., szerda

Zeller krém leves mártogatóval

A krém leveseket általában pirítóssal szoktam szervírozni, de ez esetben ezt a Limaránál talált sós rudat tálaltam fel, mint mártogatóst. Ízlett mindenkinek :))

Zeller krém leves

Hozzávalók:
1 nagyobb zeller
1 fej vöröshagyma, vagy két szál póréhagyma
tejszín vagy tejföl
liszt
fehér bors, só,
olíva olaj
füstölt sajt

Elkészítés:
Olajon megfonnyasztom a feldarabolt hagymát, majd hozzáadom a vékony szeletekre vágott zellert. Együtt kicsit párolom, majd felöntöm vízzel. Fehér borssal ízesítem, sózom. Ha készre főtt, rúd mixerrel krémesre keverem, majd liszttel, tejföllel, vagy tejszínnel behabarom.
Tálalásnál reszelt, füstölt sajtot teszek rá, illetve mellé adom a sós rudat.

A Limara sós rúdjának receptjét annyiban módosítottam, hogy zsírt használtam margarin helyett (nem szeretem a margarint, nagyon ritkán használom, inkább vajjal, vagy házi disznó zsírral cserélem fel), réteslisztből készítettem, illetve én nem sajttal szórtam meg, hanem szezám maggal és köménnyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése