2009. október 9., péntek

VKF. XXIX. Májas pulykagombóc




Újonc vagyok a gasztrobloggerek között, így első nevezésem a VKF-re. (Remélem lesz több is .) Ezt a receptet olvastam nagyon régen egy újságban, picit most átalakítottam.


Hozzávalók:

8-9 szelet pulykamell
20-25 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
1 db főtt tojás
15 dkg reszelt sajt (pl. trappista, vagy amit szeretnétek)
kakukkfű, őrölt bors, oregánó, só, őrölt kömény
panírozáshoz: tojás, liszt, zsemlemorzsa

Elkészítés:

A pulykamell szeleteket (ne legyenek nagy szeletek) kiklopfoljuk. Sózzuk mindkét oldalukat, fűszerezzük oregánóval, köménnyel. A csirkemájat megpirítjuk a vöröshagymával, kakukkfűvel, borssal ízesítjük. Ha kihűlt a máj, ledaráljuk (akinek ez macerás, összetöri villával, vagy picire darabolja pirítás előtt) . A hússzeletekre halmozzuk tölteléknek a májpürét, rátesszük a kockára vágott főtt tojások 1/8-ad részét, kis reszelt sajtot szórunk rá, majd óvatosan gombóccá formáljuk. A gombócokat panírozzuk. Duplán javaslom :)) Zsiradékban kisütjük őket.

Köretnek akár burgonypürét, akár karikára vágott, pirított burgonyát is adhatunk. Én bazsalikomos pirított burgonyát készítettem mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése