2009. október 11., vasárnap

Muffin, ahogyan én készítem




Egy ismerősömtől kaptam néhány éve az alapreceptet. Ezt szoktam variálni.

Hozzávalók 12 darabhoz:

25 dkg liszt
2 1/2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
12,5 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
0,8 dl étolaj
kb. 2 dl tejföl, vagy joghurt vagy kefír (de soha nem tej)

Elkészítés:

Mindig azzal kezdem, hogy a sütőt előmelegítem 180 fokra, és kikenem a muffin sütőformát. Összekeverem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, és az ízesítést, ami lehet gyümölcs, csokidarabok, dió stb.A tojást felverem (csak lazán villával), hozzákeverem a cukrot, a vaníliás cukrot, az olajat és a tejterméket. Majd összekeverem a száraz anyagokat és a nedves anyagokat. Tehát a lisztes keveréket a tojásos keverékkel.A tésztát belekanalazom a formába, kb. 20-25 perc alatt megsütöm. Ha kiveszem a sütőből, hagyom állni a sütiket a formában és ha hűltek egy picit csavaró mozdulattal kiszedem őket.

Tapasztalataim: Ha sok benne a gyümölcs nem jó, mert lelágyítja a tésztát és nehéz lesz kiszedni. Én most almás verziót készítettem, mert sok almánk termett és szeretjük. Másfél almát daraboltam kis kockákra, ennyi elég is.
A tésztát soha nem kavarom túl simára, hagyom rusztikusan.
A forma kikenéséhez sertés zsírt szoktam legtöbbször használni (van saját), a papír nekem nem vált be, nem jön annyira fel a tészta. Persze lehet, hogy az én hibám...

Most egy 175 g-os natúr joghurtot használtam és fél deci savót (ugyanis éppen készül a házi krémsajt).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése