2010. április 29., csütörtök

Egészségünkre! Citromfüves limonádé

                         


Nagyon-nagyon megindult a citromfű, gyönyörű nagy hajtások és levelek vannak rajta. Annyira illatos lett a kezem, ahogy szedtem a leveleket…
Igaz, hogy nincs nagy forróság, de azért készítettem egy kis limonádét. A teából indultam ki, csak még adtam hozzá citromlevet, cukrot és jól behűtöttem. Nincs szép kancsóm, csak így pohárban tudom megmutatni.


Egy kis információ:

A citromfű leveleinek hatóanyagai az illóolajok (citronellál, citrál), a cseranyagok, a flavonoidok, a kávésav, a gyanta és a szaponin.
Teája és illóolaja is ideg- és szívnyugtató, görcsoldó. Serkenti az emésztést, és gyakran alkalmazzák fejfájás, álmatlanság, alvászavarok esetén is. Enyhíti az idegességet, így idegerősítőként kiváló gyógynövény. Szerepe van a depresszió oldásában is. Gyomorrontás, gyomorsavtúltengés, hányinger, puffadások idején különösen jó a citromfű. Izzasztó, szélhajtó, epeműködést serkentő hatása is ismert. Emellett javítja az emésztést, csökkenti a vérnyomást és a fejfájást és általános görcsoldó szer.
A citrom illatára emlékeztető friss levelét saláták, mártások, főzelékek, töltelékek, gyümölcslevesek, gyümölcssaláták, gomba-, hal-, szárnyas- és vadételek, fűszerecetek ízesítésére használjuk. Kiváló desszertek, valamint limonádé, tea, Martini-koktél és vaníliapuding ízesítésére is.
(Wikipédia)

Hozzávalók:
1 liter víz
3 marék  friss citromfű levél
2 ek kristálycukor
2 citrom kicsavart leve





Elkészítés:


A vizet felforralom, felolvasztom benne a cukrot. Beleszórom a megmosott és száráról letépkedett  citromfű leveleket, 10-15 percig hagyom állni, lefedett edényben. Utána leszűröm, hűtöm, majd beleöntöm a citromlevet. (Érdemes megvárni, hogy hűljön, így a citrom c vitamin tartalma sem vész kárba.) Hűtve finom.

9 megjegyzés:

  1. Délután azért vannak annyira melegek, hogy jólessen egy pohár frissítő. A fotó ismét nagyon szép lett, én nem hiányolom a kancsót, viszont a poharak megtetszettek. Nekem adod az egyiket - persze limonádéval? :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kreatív vagy, gyönyörű képeket készítesz!

    VálaszTörlés
  3. Ez egy igazán üdítő üdítő lehet ! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ez így pohárban is, főleg ilyen ötletes megoldással. Délutáni bicajozásom alatt bizony jólesett volna egy pohárkával. Nekem is gyönyörű nagy levelei vannak a citromfűnek, viszem a receptet magammal.:)

    VálaszTörlés
  5. Ms. Poppy,
    a mai délután kellemes, napos volt, a teraszon ihattunk volna egy pohárral. :)

    Bianka, Liza,
    köszi. :)

    Családi tűzhely,
    még neked is szorítottunk volna helyet az asztalnál. :)

    Gizi,
    de jó, hogy bicajozni voltál, tényleg isteni idő volt.
    Annyira illatos lett a limonádé, ahogy ittam végig éreztem a citromfű illatát. A cukor és citromlé mennyiséget mindenki kedve szerint adagolhatja, én nem szeretem ragacsos édesen.

    VálaszTörlés
  6. Thrini, nagyon guszta!!! Ez is és visszamenőleg minden, ahogy átnéztem. Szuper!! De amin leginkább tátva marad a szám, azok a fotóid: nagy-nagy gratula!! Fantasztikusak, komolyan mondom!!!

    VálaszTörlés
  7. Szépen mutat a pohárban is, főleg, hogy ilyen szépen szervíroztad, meg ilyen gyönyörűen lefényképezted:)

    VálaszTörlés