2010. április 25., vasárnap

Karamell krém, piskóta korongokkal



Szombaton készítettem ezt a krémet, előre bocsájtom, hogy nagyon tömény. (Epe betegek, gyenge gyomrúak  kerüljék :D)  A férjem nem mondta,  hogy gejl, (2 pohárral ő tüntetett el) irtóra bírja az édességet, pl. a csokit tábla számra tömi magába. Én egy kockányitól rosszul vagyok, ebből sem bírtam egyszerre csak fél pohárral elfogyasztani, a másik felét később ettem meg.

 Felhalmozódott a tojás a kamrában, a szülők folyamatosan ellátnak bennünket, boltban talán életemben egyszer kellett venni.  A készlet csökkentése miatt sütöttem egy vékony piskóta lapot. Ahhoz készítettem  karamell krémet, illetve adtam hozzá egy doboz mascarponét. Na, ezt nem kellett volna!! A krém önmagában is zsíros (a 20 dkg margarintól), nem szükséges tovább turbózni semmivel. A lapból  korongokat vágtam ki,   pohárba  rétegeztem a krémmel.

Hozzávalók a piskótához:
4 db tojás
4 csapott evőkanál kanál cukor
4 púpos evőkanál kanál liszt
1/2 teás kanál sütőpor
1 csipet só

a krémhez:
10 dkg kristálycukor
20 dkg margarin
2 dl tejszín
1 doboz mascarpone (legközelebb nem kerül bele)

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztom, a sárgákat a cukorral nagyon habosra keverem. A fehérjét felverem egy csipet sóval kemény habbá. A liszthez adom a sütőport, majd mindent összekeverek és sütőpapírral bélelt tepsiben ( 33X40 cm méretű) kisütöm 180 fokon, kb. 15 perc.
Rácson hűtöm, majd egy pohárral 8 cm-es köröket szaggatok, összesen 12 db-ot.

A krémhez lassú tűzön felolvasztom a margarint, hozzászórom a cukrot és karamellizálom, ha szép aranyszínű, felöntöm a tejszínnel és kevergetve, lassú tűzön besűrítem. Hagyom kihűlni, majd hozzáadom a mascarponét.
A poharakba felváltva rakom a piskóta korongokat és a krémet. Tetejére krém kerüljön. Négy pohárnyi lett belőle.

5 megjegyzés:

  1. A képeidtől elájulok...

    Az édességet én is bírom, korlátlan mennyiségben :-))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos 'költemények' Írigyellek!!!
    Bejegyzéseddel Sofiánál találkoztam én is kíváncsi lettem a kertedre- légyszi tegyél fel fotókat.Köszönöm !!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, szívesen ennék belőle!

    VálaszTörlés
  4. Viki,
    túlzol, de azért jól esik. :)

    Martha,
    üdv. nálam. Néhány képet feltettem, köszönöm az érdeklődést. :)

    Ottis,
    Pavlováért cserélnék. :)

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos a desszert és a kép is :)

    VálaszTörlés