2010. április 13., kedd

Zöldborsókrém leves, pestoval

 

A néhány napja készített pesto felhasználásán járt az agyam. Úgy gondoltam, minden olyan ételhez passzolhat, amihez egyébként is adnék petrezselyem levelet. Pl. a zöldborsó leveshez. Gyorsan főztem is egy krém leves változatot.  

Hozzávalók:
45 dkg zsenge zöldborsó (esetemben fagyasztott)
2 közepes méretű burgonya
fehérbors
1 db zöldségleves kocka
1 l víz
1 kis fej vöröshagyma
1 ek vaj
petrezselyem pesto ízlés szerint

Elkészítés:
Megolvasztom a vajat, megfonnyasztom benne az apróra vágott hagymát. Hozzáadom a fagyos borsót, párolom néhány percig, majd felöntöm vízzel. Sózom, borsozom, beledobom a leves kockát. A meghámozott, megmosott kockára vágott burgonyát is beleteszem és készre főzöm. Turmixolom. A még meleg levesbe keverek néhány kávés kanál pestot, illetve tálalásnál is megpöttyözöm vele a levest.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon bírjuk a krémleveseket, de zöldborsóból még nem készítettem. Jó ötlet, köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a zöldborsó krémlevest. Szinte minden héten esszük :D Így még nem próbáltam, jól hangzik nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Zöldborsó krémlevest még én sem készítettem, pedig finom :). Nagyszerű ötlet, hogy pestoval ízesítetted, kipróbálom én is.

    VálaszTörlés
  4. Egycsipet,
    próbáld ki, ha van kedved hozzá.

    Bia,
    az volt, ma még enni akart belőle gyermekem, de már csak hűlt helye volt.

    Livi,
    hogy készíted? Majd megnézem van-e nálad fent recept. :)

    Ami,
    a pestos ízesítés újítás, most mindent pestoval eszek. :)

    VálaszTörlés