2010. április 2., péntek

Datolyás-almás keksz

Nem is igazi keksz, inkább olyan piskótás-muffinos-kekszes tallér. A leírás szerint, ha ropogósabban szeretnénk enni, süssük kicsit tovább, hogy keményebb legyen. Én maradtam az eredeti sütési időnél, ami kb. 10-12 perc, így fincsi puha maradt.  Enyhe módosításokon esett át a recept, pl. nem volt itthon mézeskalács fűszer, úgyhogy fahéjat használtam, illetve a mazsola helyett (amit nem igazán szeretünk )datolyát tettem a tésztába.


Hozzávalók:
25 dkg liszt
10 dkg puha rama margarin
8 dkg datolya 
2 dl 100 %-os almalé
15 dkg cukor
1 kávés kanál szódabikarbóna
1 kávés kanál fahéj
1 tojás
1 csipet só
1 vaniliás cukor

Elkészítés:
A lisztet kimérem, hozzáadom a sütőport, a sót és a pici darabokra vágott datolyát. A margarint habosra kavarom a két fajta cukorral, hozzáadom a tojást és azzal együtt is kavarok még rajta. A lisztes keveréket hozzáadom a margarinos keverékhez összevegyítem és beleöntöm az almalevet is. Sütőpapíros tepsire kanállal kis halmokat rakok, egy tepsibe 4X4 db kerüljön, mert megnőnek sülés közben. 200 fokos, előmelegített sütőben 10-12 percig sütöm, rácson hűtöm.
32 db lesz belőle.

A receptet a kolléganőmtől kaptam, valamelyik ráma-s füzetből van.

4 megjegyzés:

  1. Szia! De jó receptjeid és szép képeid vannak!
    Jó, hogy megtaláltalak!

    VálaszTörlés
  2. Bianka,
    az volt.:)

    Éva,
    köszöntelek a konyhámban.
    Gyere máskor is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták, és biztosan isteni finom!!

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!

    VálaszTörlés