2010. április 25., vasárnap

Rendhagyóan, kerti rovat és növény meghatározó :)

Nem szoktam nagyon eltérni a gasztro témától, most viszont teszek fel néhány képet (kérésre :D, igazából nem is szoktam kertet fotózni mostanság, ezek viszont frissen készültek) a kertünkben található növényekről. Mindet én magam ültettem, (kivétel a fákat)   és szeretettel gondozom őket. Nincs itt semmi különlegesség, de a mienk.  Igazából még most kezdenek magukhoz térni az évelők, a gyümölcsfákon sajnos kevés virág van, úgyhogy gyenge termés ígérkezik, főleg almából.
Fűszernövények ültetését szabadföldbe, most először próbáltam ki (cserépben szoktam minden évben), sajnos a tárkony, a majoránna és a kakukkfű nem mutatkozik, pedig már itt volna az ideje, de még reménykedem.
Fűnyírás után rengeteg madárka bogarászik, sok fekete rigó látogat el hozzánk és minden évben költenek a madáretetőben a kerti rozsdafarkúak. Ma volt a házunk előtt egy gólya, békát akart fogni az árokban, a férjemmel néhány percig figyeltük, nagyon érdekes volt.

Íme a képek:

Bergénia, tulipán és kúszó madárbirs.

Virágzik az almafa.


Kakukkfű és rozmaring, ami még csak éledezik.


Nyuszifül és sziklai ternye.

Fehér ibolya, nőszirom, ami később nyílik és háttérben egy oszlopos tiszafa.

Kúszó kecskerágó és elburjánzott citromfű.

Orgona, a háttérben borostyán és legalul megbújva cickafark.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szépek a virágaid!!!

    Kérlek nézzél be hozzám, vár egy kis ajándék.:)

    VálaszTörlés
  2. Thrini, nagyon szép a kerted! A citromfüvem nekem is gyönyörű, viszont a bergéniát nem ismertem. Az a rózsaszín virágos az? Nagyon szeretem a kert fotókat, úgyhogy ne tartsd vissza magad, fotózz sokat!:)

    VálaszTörlés
  3. Sofia,
    igen az a bergénia, azt hiszem bőrlevélnek is szokták hívni.

    VálaszTörlés