2010. április 8., csütörtök

Rakott libamell


Nagyon jó áron jutottam hozzá két kb. 5 kg-os libához. Megvoltak pucolva, csak utómunkálatokat kellett rajtuk végezni, illetve elpakolni a fagyasztóba. Mellből készült ez az étel, a receptjét  a Príma konyhában találtam, régebben. Ott kacsamell szerepel, azzal is sütöttem már, szintén finom volt.
Szeretem a rakott dolgokat enni is és készíteni is. Kényelmes ételek.

Hozzávalók:
50-60 dkg kacsa vagy libamell (lebőrözve, kicsontozva)
2 tojás
2 dl tejszín
5 dkg reszelt sajt (esetemben edami volt)
őrölt bors
szerecsendió
2 gerezd fokhagyma
kb. 80 dkg burgonya
ha van akkor  libazsír, kacsazsír  az sütőedény kikenéséhez, ha nincs jó a vaj is

Elkészítés:
A mellet csíkokra vágom, besózom és hagyom állni. A krumplit meghámozom, mosom és nagyon vékony karikára vágom, kb. 1-2 mm-esre.  A tojást villával felverem, hozzáadom a tejszínt. Sózom, borsozom, belereszelek egy kis szerecsendiót, a sajt 2/3 részét és egy gerezd zúzott fokhagymát is hozzáteszek. A húst a krumplival összekeverem és beleöntöm egy zsiradékkal, zúzott fokhagymával kikent (20X30 cm-es) sütőedénybe. Ráöntöm a tejszínes, sajtos keveréket, majd a maradék reszelt sajttal megszórom. 200 fokos sütőben 1 órán át sütöm. Ha nagyon pirul a teteje, alufóliával letakarható.

2 megjegyzés:

  1. Én is szeretem a rakottakat! :) Hasonlót készítettem már régebben csirkéből, köszi, hogy eszembe juttattad!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó, imádom az ilyen ételeket

    VálaszTörlés