2010. április 12., hétfő

Felfújtat, még egyszer?



Szegény zöldségeket megskalpoltam, aztán teljesen megfeledkeztem róluk. Már kezdtek kornyadozni, mikor észrevettem őket a hűtőben. Levest nem szándékoztam főzni, de  napok óta hezitáltam a felfújt készítésén. Nagyon bátor voltam és hozzáfogtam... Pörögni kellett, mert a szuflén kívül még  2 fajta étel  várt   befejezésre.   Egyébként senki nem kényszerített, önként vállaltam be, tehát reklamációnak nincs helye.
Sok háziasszony rémálma a felfújt készítése, főleg  tálaláskor vannak rossz élmények, mert tényleg szempillantás alatt összeesik, ahogy kikerül a sütőből. Nem akarok okoskodni, hiszen első próbálkozásom ebben a kategóriában, pedig a formáim évek óta megvannak.
A fotózással nem tudtam bíbelődni, gyorsan  kesztyűvel ki, aztán gyerünk valami világos  helyre és kattintás. Most csak így pőrén...





Hozzávalók (8 db 1,5 dl-es formához):

10 dkg petrezselyemgyökér (hámozás utáni súly)
2,5 dl tejszín
3 tojás
3 ek liszt
fehérbors
szerecsendió
1 pici vöröshagyma
3 dkg vaj + a forma kikenéséhez



Elkészítés:

A petrezselymet meghámozom, felkarikázom és pici vízben, sóval felteszem főni. Ha puha, leszűröm és krumplinyomón áttöröm, hagyom hűlni. A vajon megpárolom a nagyon apróra vágott vöröshagymát, meghintem   liszttel, halvány színűre pirítom, felöntöm   tejszínnel és besűrítem. Sózom, fűszerezem. Hagyom hűlni, majd hozzáadom a tojások sárgáját és összekavarom. A tojásfehérjét, ami hűtőben várakozott, csipet sóval nagyon kemény habbá verem és óvatosan hozzáadom a tejszínes masszához, máris rakom a kivajazott formába és dugom a sütőbe, ami előmelegített. 180 fokon 25-30 percig sütöm.

Jó étvágyat!

Megjegyzés: Nagyon sok receptet megnéztem, aztán megalkottam a saját verziómat.  180-200-225-ös sütési hőfokot is dokumentáltak, nekem ez a 180 fok bevált. Azt hittem kisebb adag lesz, viszont gazdára talált ekkora mennyiség is.  Nem olyan bonyolult elkészíteni, csak erre kell  összpontosítani. Összességében elégedett vagyok. Azonnal megkóstoltam, forrón. Hidegen is nagyon finom.

2 megjegyzés:

  1. Thrini, nagyon jól sikerültek! Eddig nem is gondoltam rá,hogy petrezselyemgyökérből is lehetne szuflét csinálni.
    Már csak formákat kellene hozzá vennem...

    VálaszTörlés
  2. Szemirámisz,
    remélem többször készítem a felfújtat, most már egyre több friss zöldség lesz kapható, úgyhogy lesz miből válogatni.
    Bármilyen sütőformában készítheted, ha nincsenek ilyen kis szuflé formáid.

    VálaszTörlés