2010. szeptember 25., szombat

Kívánság nap/Kurkumás darált hús


Ma mindenkinek kívánsága szerint főztem ebédet, hármónknak 2 félét. A fiúk egyformát ettek, én pedig készítettem magamnak egy finomságot, amire már régen ráéheztem. Egy Duende-nél  látott étel inspirált, abból indultam ki, de másképp ízesítettem és a spenótot is elhagytam belőle. Sertés lapockát daráltam le apróra, kurkumával ízesítettem, adtam hozzá bőven petrezselyemzöldet és egy kis mentát. (Igyekszem még kihasználni mini fűszerkertem kincseit.) Az ízesítésnél, fűszerezésnél széles skálán lehet mozogni, az általam ajánlott mennyiségek irányadóak, attól függ ki mennyire szereti a petrezselymet, mentát. Kóstolni szabad közben és úgy adagolni a zöldeket. A kurkumával viszont óvatosan, mert ha túl sok kerül az ételbe, szép színe lesz ugyan, de keserű lehet az íze.

A kurkumát szívesen használom, jellegzetes színe szép árnyalatot ad az ételnek. Indiai sáfránynak is nevezik (gondolom a színe miatt), íze enyhén emlékeztet a gyömbérre, ezért a sárga gyömbér nevet is birtokolja.
Bélbetegségek megelőzésére, májbetegségek gyógyítására ajánlják, illetve étvágygerjesztő hatása is van.
Többet olvashatunk róla itt: http://antalvali.com/kurkuma/kurkuma_avagy_mit_tud_a_szent_por





Hozzávalók (1 főre, bőven számolva):


30 dkg darált hús
1 csokor petrezselyemzöld (aprítva kb. 3-4 ek.)
6-8 db menta levél
3 gerezd fokhagyma
1 kk. kurkuma
1 ek. olaj
1 ek. vaj




Elkészítés:


A megmosott húst felcsíkozom és kis lyukú rostéllyal rendelkező húsdarálón ledarálom. Olaj és olvasztott vaj keverékén elkezdem párolni, sózom. Közben a megmosott, lecsöpögtetett zöldfűszereket apróra vágom és hozzáadom a húshoz. A fokhagymát megpucolom és belereszelem az ételbe. Közben érdemes kóstolni, ha még igényli a zöldfűszerezést, adható hozzá. A legvégén hozzáadom a kurkumát, néhányat rottyantok még rajta és kész. Míg a hús párolódik a rizst is elkészítem hozzá, olajon enyhén megpirítom, kétszeres mennyiségű vízzel felöntöm, sózom, szórok hozzá egy pici kurkumát. Felforralom, fedőt teszek rá és a legkisebb lángon hagyom párolódni, puhulni. Mikor teljesen beszívta a vizet, átkavarom és tálalok.
Egy tányérra teszem koszorú alakban a rizst, középen hagyok egy lyukat, abba kanalazom a húst. 


Megjegyzés: Az ételt magamnak készítettem ugyan, de körettel (rizzsel) együtt, akkora mennyiség lett, hogy bőven elég két felnőtt embernek is.

Darált húsos finomságokról és egyéb ételekről bővebben itt.

A kurkumás kép innen.

4 megjegyzés:

  1. :) Hmmm... finom letett a Te verziód is!
    Egyébként én is nagyon szeretem a kurkumát, remek fűszer. És nagyon jó tisztítója is a szervezetnek.
    És a darált husis ételekért is odavagyok! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is oda lennék érte! Nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és igazán finom lehet

    VálaszTörlés
  4. Duende,
    valahol olvastam, hogy sütibe is használható a kurkuma (nyilván mértékkel), szép lesz tőle a színe a sütinek. Majd kíváncsiságból kipróbálom.

    Csibe,
    ha tetszik próbáld ki! :)

    Bianka,
    Neked is csak ajánlani tudom.

    VálaszTörlés