2010. szeptember 5., vasárnap

Vasárnapi torta

Direktbe nem igazán szoktam sütemény recepteket keresgélni, ugyanis van annyi receptem, ha minden héten mást sütök is igen soká érek a gyűjtemény végére. Ez a torta viszont új szerzemény. A Goodfood-on láttam meg és annyira gusztának találtam, hogy elmentettem, -majd egyszer megsütöm gondolattal- bár kicsit furcsának találtam a cukkinit a hozzávalók között.
Bevásárláskor láttam egészen kisméretű, zsenge cukkiniket, vettem belőle. Már jó néhány napja a hűtőben tartózkodtak, nem igazán tudtam mit készítsek belőle, de ma eszembe jutott az a bizonyos cukkini torta.
Változtattam az arányokon, nem tudom jól tettem-e, ez csak akkor derülne ki, ha az eredetit is megsütném. Először is rettenet sok a cukor, levettem belőle jócskán, az olajat is soknak tartottam, annak mennyiségét is csökkentettem. Adtam hozzá sütőport és szódabikarbónát és még így is elég tömör, sűrű tésztát kaptam. Milyen lehet anélkül?
A sütési időt is meg kellett emelni 20 perccel, mert 50 perc után még lágy volt a közepe. Viszont a csoki a tetején nagyon finom, a tejszíntől nem keményedik meg, hanem krémes marad.
Volt egy olyan gondolatom is, hogy muffin formában sütöm meg, de mégis tortaformában készült el. Talán legközelebb...


Hozzávalók:

35 dkg liszt
5 dkg kakaópor
14 dkg dió
1,45 dl olaj
30 dkg cukkini
20 dkg cukor
2 tk vanilia kivonat
6 g sütőpor
4 g szódabikarbóna
3 tojás
csipet só

tetejére:

10 dkg étcsokoládé
fél dl tejszín



Elkészítés:

A lisztbe keverem a szódabikarbónát, sütőport, sót, kakaót. A cukkinit meghámozom és lereszelem (kislyukú reszelőn), alaposan kicsavarom, kinyomkodom. A tojást villával felverem, hozzáadom a cukrot, vanilia kivonatot, olajat és végül a cukkinit. Mindezt belekeverem a lisztes alapba. A dióbelet sodrófával megdöngölöm és száraz serpenyőben enyhén megpirítom, majd hozzáadom a többi hozzávalóhoz. Mindezt zsiradékkal kikent, liszttel megszórt 22 cm-es tortaformába öntöm. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöm 70 percig. Ha kihűlt,  csokimázzal vonom be, ami így készül: a csokit apróra tördelem, ráöntöm a tejszínt és mikróban pár pillanat alatt megmelegítem, alaposan átkavarom, hogy sima legyen és ráöntöm a süti tetejére. Jól mutat, ha lecsurog az oldalán.


Eredeti recept itt.

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! Külön imádom a sütiket, melyekbe zöldség lett csempészve.

    VálaszTörlés
  2. Többféle cukkinis süteményt próbáltam már, de eddig legtöbbször mindig szalonnás lett. Nem tudom hogy a cukkini nedvességtartalma miatt-e, pedig jól kinyomkodtam előtte. De úgy látom ez egyáltalán nem szalonnás! Persze nálam lehet hogy ez a recept se sikerülne...

    VálaszTörlés
  3. Elif,
    köszi. Nekem ez az első zöldséges sütim, a családomnak nem árultam el, hogy van benne cukkini, mert akkor meg sem kóstolták volna. Így viszont nagyon fogy.

    Névtelen,
    nem lett szalonnás, 50 perc után kivettem tűpróbát tartottam, akkor még lágy volt a közepe. Majd kétszer 10 percet sült, az első 10 perc után még mindig nem találtam jónak.
    Kétszer nyomkodtam ki a cukkinit. Az arányokat hasonlítsd össze ezt a receptet a tieiddel és esetleg az ad választ a problémára. Tettél bele valami lazítóport? Sütőport vagy szódabikarbónát?

    VálaszTörlés
  4. Több receptet is próbáltam, de vagy sütőpor, vagy szódabikarbóna, vagy egyszerre mindkettő mindegyik receptben szerepelt. Majd alkalomadtán kipróbálom a te receptedet is!

    VálaszTörlés
  5. Sajnos nincs több tippem, mindenesetre ne add fel! :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem is tetszik!
    Első olvasatra biztosan meglepett volna engem is a cukkini, mivel sütiben még soha nem próbáltam...

    VálaszTörlés