2010. szeptember 23., csütörtök

Tészta nap


Nem vagyunk nagy tésztafogyasztók. Időnként készítek, de nem ölünk érte. A mai tésztavacsi, azért jött létre, mert kaptam egy csokor friss oreganót, néhány napig vízben éldegélt, de nem akartam, hogy tönkre menjen, inkább gyorsan kitaláltam valamit hozzá. A leltárívre felkerült: 1 db -jó ideje a hűtőben fonnyadozó-  cukkini,  1 db padlizsán, 1 db pritamin paprika és 2 db lucullus paradicsom . Mindezekből készült az alábbi étel, természetesen némi fűszerezéssel.

Hozzávalók:
20 dkg cukkini
15 dkg padlizsán
10 dkg pritamin paprika
2 db lucullus paradicsom
5 gerezd fokhagyma
1 csokor oregano
néhány levél bazsalikom
olaj
fehérbors
20-25 dkg tészta (nálunk gyermelyi rövidcső)

Elkészítés:
Minden zöldséget megmosok és apró kockára vágok. Olajon elkezdem megpárolni, öntök hozzá egy kis vizet is. Sózom, borsozom, aprított fokhagymát adok hozzá, megszórom az oregano felével. Míg párolódik a zöldség, felteszem a vizet forrni egy nagy edényben, sót teszek bele és kifőzöm a tésztát. Ha megfőtt, leszűröm és ráöntöm a zöldségragura. Összeforgatom a raguval, majd megszórom a maradék oreganoval és az aprított bazsalikommal.

Megjegyzés: nem szedtem le sem a paprika, sem a paradicsom héját, de ha valakit zavar nyugodtan operálja le róluk. Ha szaftosabb ragut szeretnénk, paradicsompürét vagy paradicsomitalt is használhatunk pluszként a raguhoz, nekem egyik sem volt itthon.

2 megjegyzés: