2010. szeptember 18., szombat

Habos-túrós torta

A habtakarós sütiket nagyon szeretem(jük). Maradék tojásfehérje felhasználáshoz kitűnő alany, a töltelék pedig variálható. (A blogon megtalálható a meggyes és a  mákos-almás verzió.) Az alap mindig ugyanaz, a kedvenc lepényem tésztája. Bevált, úgyhogy maradok ennél, mindig zsírral készítem, attól nagyon puha. Most a túrós változatot sütöttem, de jön majd alkalomadtán a diós, ill. az almás változat is. Szilvával is nagyon finom, de azt most nem készítettem el, majd jövőre. Lehet tepsiben is sütni, ha nagyobb adagot szeretnénk, (a hozzávalókat növelve) vagy torta formában.
Most a hab nem maradt olyan szép fehér, de oka van. Telefonáltam és néhány perccel később vettem ki a sütőből, így kapott egy enyhe rózsaszínes beütést. :)



Hozzávalók:
15 dkg liszt
3,5 dkg zsír
2 ek tejföl
5 dkg cukor
1 tk sütőpor
1 tojássárga
csipet só

kb. 1-2 ek. sárgabarack lekvár

50 dkg túró
1 citrom reszelt héja
8 dkg cukor
1 cs vaniliás cukor
2 tojás

3 tojásfehérje
15 dkg porcukor

Elkészítés:
A lisztbe szórom a cukrot,  sót, sütőport és elmorzsolom a zsírral. Hozzáadom a tojássárgáját,  a tejfölt és összegyúrom a tésztát. Kivajazott, lisztezett 23 cm-es kapcsos tortaformába simítom úgy, hogy pereme legyen a tortának. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöm kb. 15-20 percig. Közben a túróhoz adom a cukrot, vaniliás cukrtot, a reszelt citromhéjat, a tojássárgákat,  a felvert tojásfehérjét és  összekeverem. Az elősütött lapot kiveszem, megkenem lekvárral, rásimítom a túrókrémet és visszateszem további 25 percre. Amíg sül a torta, felverem a tojásfehérjét apránként hozzáadva a porcukrot, ha már "félkemény", forró vízzel megtöltött edényre teszem a habüstöt, s gőz fölött verem teljesen keményre. Ha  már fényes, sima, akkor jó a hab. Ez néhány perc. (Vigyázni kell, hogy ne süljön bele az edénybe a hab, kevés víz legyen a fazék alján.)
A megsült tortát kiveszem, közben a hőfokot mérsékelem 150 fokra. A tojásfehérjét habzsákba kanalazom, a torta tetejére nyomom úgy, hogy a közepéről indulok, s csiga vonalban, körkörösen befedem teljesen. Visszateszem a sütőbe szárítani kb. 10 percre.
A süti teljesen kihűlt állapotban vágható szépen.

7 megjegyzés:

  1. Nyami,isteni lehet!
    Nekem kifejezetten tetszik, hogy egy kicsit rózsaszínes a teteje:))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű!!!! Nagyon jó kis recept, már viszem is magammal. Csatlakozom Lizához, szuper jól néz ki a tetején a hab.

    VálaszTörlés
  3. Naggyon guszta!Igen, egyetértek, engem is a hab tetejének pirulása fogott meg első körben! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fenséges, igazán kívánatos

    VálaszTörlés