2010. január 31., vasárnap

Meggyes lepény habtakaróval


A férjem anyukája szokta sütni a habos meggyes szeletet, nagyon szeretjük. Van egy piteformám, amiben még alig sült süti, inkább tálaláshoz használtam eddig. Arra gondoltam, hogy kipróbálom én is a habos meggyest, éppen volt maradék tojásfehérjém is.  A bevált lepény tésztát arányosítottam a 23 cm-es formához. A habbal egész jól boldogultam, kívül ropog, belül éppen megfelelő.  Ismétlés biztosan lesz.



Hozzávalók:
a tésztához:
18 dkg liszt
4 dkg zsír
5 dkg cukor
1 csipet só
1 tojás sárgája
2-3 ek tejföl
1 teáskanál sütőpor
reszelt citromhéj
1 kk citromlé
1 üveg meggy befőtt

a habhoz:
3 tojás fehérje
15 dkg porcukor


Elkészítés:
A meggyet kiborítom az üvegből egy szűrőbe, míg a tészta készül, csepeg. A lisztbe szórom a sütőport, cukrot, sót, hozzáadom a citrom héját, majd elmorzsolom a zsírral. Megy bele a tojássárga és összeállítom a citromlével és a tejföllel. A formát kikenem zsírral vékonyan és lisztet is szórok bele. A tésztát kerekre nyújtom és beleillesztem a formába, belenyomkodom. Rászórom a lecsepegett meggyet, 180 fokos sütőbe teszem és kb. 35 percig sütöm. Míg sül a tészta, teszek fel vizet forrni egy edényben. A tojásfehérjéket felverem habbá és apránként hozzáadom a cukrot, azzal továbbverem. Ha forr a víz, ráteszem a fehérjés edényt és gőz fölött addig verem, míg fényes, kemény masszát kapok. Rákenem a torta tetejére 5 percre visszateszem, majd lezárom a sütőt és még néhány percig szárítom bent a habot.


Megjegyzés: elfelejtettem a tésztát megkenni vékonyan lekvárral, a meggy alatt. Legközelebb figyelek! :)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Imádom a meggyes sütiket, és így habbal megkoronázva isteni finom lehet. Nekem is van tojásfehérjém, így receptet viszem magammal!!!:)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szép! :) És milyen finom lehet:!)

    VálaszTörlés
  3. Gizike,
    jó sütögetést! :)

    Szepyke,
    az utolsó szeletért harcba szálltunk a férjemmel. Végülis elfeleztük. :)

    VálaszTörlés
  4. Ez a süti szuper, ízre és küllemre. Kérek :D

    VálaszTörlés
  5. Lady,
    hamar elfogyott, de legközelebb számíthatsz rám.:)

    VálaszTörlés
  6. Hú,de guszta! Olyan,mint az ablakon kinézve a táj! Hótakaró,és az alóla kikucskáló meggyszemek...

    VálaszTörlés