2010. január 29., péntek

Almás, currys húscsíkok



Egyik reggel kivettem a fagyasztóból egy adag húst, nagyjából tudtam, mit fogok készíteni belőle. Munkából hazaérvén, hozzáláttam a vacsora készítéséhez. Ahogy kibontottam a csomagot, láttam, hogy árulás történt, mert a zacskó nem azt tartalmazta, ami a címkére volt írva. Eredeti terv törölve. Mi legyen? Szétnéztem a fűszerek között és találtam curryt. Tudom, inkább szárnyashoz és fehér húsokhoz passzol, de a sertést sem ronthatja el. Egyébként a curry egy fűszer keverék, ami többféle őrölt fűszerből áll. Állítólag angol talámány. Főbb alkotóelemei a kurkuma, lepkeszegmag, római kömény, chilipaprika. De lehet benne akár fahéj, gyömbér, kardamom,szerecsendió, feketebors. Még almakockákkal is dúsítottam az ételt, s hogy színesebb legyen, az almán rajta maradt a héja. Szerintem jól sikerült a vacsi. Rizzsel tálaltam.




Hozzávalók:
Kb. 40-50 dkg sertés hús (comb)
1 nagy piros alma
1/2  tk curry
olivaolaj
fél fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
kb. 1 dl fehérbor

Elkészítés:
Olajon a megtisztított, felszeletelt hagymát megpárolom. A megmosott húst szeletekre, majd vékony csíkokra vágom és hozzáadom a hagymához. Dobok bele 2 gerezd feldarabolt fokhagymát. Sózom és fehéredésig párolom. Megszórom   curry-vel, felöntöm a borral, készre főzöm. Ha puha a hús, a felkockázott almát is beleszórom, átforgatom a hússal és tálba szedem.


3 megjegyzés: