2010. január 3., vasárnap

Ismét kenyér




Kenyérsütéshez készülődtem, de előtte még leültem a gép elé szétnézni recept ügyben. Jól tettem, ugyanis megláttam Wise Lady bejegyzésének a címét, gépi kenyérsütés abszolút kezdőknek. Azonnal ráklikkeltem és mentettem a receptet. Ez a kenyér WL ott leírt receptje alapján készült.




Hozzávalók:
25 dkg finom liszt
20 dkg réteszliszt
1 kis mérőkanál tejföl
1 kis mérőkanál só
1 kis mérőkanál cukor
5 g-os friss élesztő egy negyed része
3 dl víz
2 nagy mérőkanál olaj




Elkészítés:
Összekevertem a két fajta lisztet, beleszórtam a sót, a cukrot, a tejfölt, beleöntöttem az olajat. Mindez bekerült a gép üstjébe.  A vízben feloldottam az élesztőt majd hozzáöntöttem a liszthez. Alapprogramot indítottam el, ami 2 óra 53 percig tart. (Sütéshez eddig még csak a basic programot használtam.) Amikor megsült, kiborítottam az üstből, rácsra tettem és lekentem vízzel, ahogy W. Lady javasolta.

Eddig ez a legformásabb kenyér, azok közül, amelyeket sütöttem, az íze is kitűnő! Ahogy kihűlt megvágtuk és kb. 2 szeletnyi van belőle! Bekészítettem még egyet!! :)

2 megjegyzés: