2010. január 21., csütörtök

Húsgolyók burgonyában sütve




Darált húst vettem ki a fagyasztóból reggel, de  fogalmam sem volt, hogy mit fogok készíteni belőle. Mindenképpen sütni akartam, de nem kívántam a hagyományos fasírtot, töltve nem régen volt.... Végül délután ezt ötöltem ki.

Hozzávalók:
kb. 60-70 dkg darált hús (sajnos nem mértem meg, csak saccolom, hogy annyi volt)
1 tojás

cayenne bors ízlés szerint
oregano ízlés szerint
bazsalikom ízlés szerint
petrezselyem zöld
6 db nagyobb burgonya
1 marék reszelt sajt (bármilyen jó, és a kedvencemet a füstöltet használtam)          


                           



Elkészítés:
A húst fűszerezem és sózom, beleütöm a tojást, beleszórom a reszelt sajtot  és apróra vágott petrezselyem zöldet is adok hozzá. Összekavarom és hagyom pihenni. Közben a burgonyákat megmosom és héjastól felteszem főni, sós vízben. Ha megfőttek, hagyom hűlni, majd ha kézmeleg meghámozom őket és mindegyiket kettévágom. A belsejüket kivájom (kb. akkora lyuk legyen, hogy a gombócok ne essenek ki belőle). A húsból tetszőleges méretű gombócokat (az enyémek egy kicsit nagyobbak voltak, mint egy pimpong labda)  formázok és beleteszem őket egyenként a kivájt burgonyába. Ha marad ki a husiból, megsül a többi mellett, csak úgy "csupaszon". Egy tepsibe sütőpapírt teszek, abba pakolom a burgonyákat és 200 fokon sütöm kb. fél óráig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése