2010. január 15., péntek

Lekváros kukorica torta

Először sütöttem piskótát kukorica lisztből. Mikor megláttam a receptet, eldöntöttem, hogy sort kerítek rá. Most jött el az ideje. Egyszerű, hétköznapi sütemény, nálam semmi diszítést nem kapott. Ha alkalomra készülne, lehetne extrázni.








Hozzávalók:
4 tojás
12 dkg cukor
12 dkg kukorica liszt
2 ek rum
1 citrom leve
1 teás kanál sütőpor
1 kis üveg lekvár (házi szilva dzsemet használtam)

Mázhoz:
1 citrom leve
20 dkg cukor

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom. A sárgáját kikavarom a  cukorral. A lisztbe beleteszem a sütőport, 1 citrom levét, a rumot és hozzáadom a kikavart tojássárgákhoz. A fehérjéket felverem kemény habbá és lazán hozzáadagolom a lisztes, tojássárgás alaphoz. Egy 22 cm átmérőjű tortaforma alját kivajazom és kilisztezem, és beleöntöm a tésztát. 160 fokos sütőben sütöm 30 percig. Ha meghűlt kettévágom és megkenem lekvárral. A tetejére citrommáz kerül, amelyhez a 20 dkg cukrot kikavarom egy citrom kifacsart levével.

Ötlet: Vidék íze

6 megjegyzés:

  1. Én még semmit nem csináltam kukoricalisztből. Itt az ideje...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Itt nagyon elterjedt a kukoricakenyer, mai napig is 1-1 etteremben resze barmilyen menunek.
    Itt ettem eloszor 6 eve es nagyon izlett, ezert gondolom, hogy ez is finom lehet dzsemmel toltve...

    VálaszTörlés
  3. Szepyke,
    :)

    Judith,
    van egy kipróbálásra váró kukorica lisztes kenyér receptem. Elkészítem majd, és mutatom nektek. :)

    VálaszTörlés
  4. Még én sem próbáltam, úgyhogy külön örülök a receptnek! :) Köszi! :))

    VálaszTörlés
  5. Beregi szilvalekvárral is isteni finom :) . Köszi, hogy megosztottad a receptet. Kevésnek gondoltam , ezért rögtön 1,5 adaggal kezdtem , és nem bántam meg.

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Örülök, hogy ízlett!
    Nálunk is ideje lenne ismét megsütni, könnyű édesség, bármikor lecsúszik belőle egy szelet.:)

    VálaszTörlés