2010. január 2., szombat

Duci mini bagett


A gyermekem bagettet kívánt, még pedig sajtosat. Sütöttem a drágámnak. Nem akartam a hosszú változatát, inkább szendvics alapnak valóban gondolkoztam. Kis ducikra sikerültek. A kenyérsütő gépben dagasztottam be a tésztát, utána kézzel, lisztezett deszkán, még átdolgoztam és kelesztő tálban kelt meg.

Hozzávalók:
40 dkg liszt (2/3 rétes liszt, 1/3 finom liszt)
1 tk só
1 tk cukor
1 dkg élesztő
2 dl joghurt
0,8 dl víz
3 tk olaj
reszelt sajt

Elkészítés:
A két fajta lisztet összekevertem, beleöntöttem a gép üstjébe, hozzáment a só, az olaj, a joghurt. A vizet meglangyosítottam és a cukorral az élesztőt megfuttattam benne. Végül azt is beletettem az üstbe. A géppel kidolgoztattam, majd kézzel még átgyúrtam és duplájára kelesztettem a kelesztő tálban. Kelés után 7 db 10 dkg gombócot készítettem, majd megformáztam mint a nagy bagettet. Sütőpapíros tepsibe raktam őket, megvágtam mindegyik tetejét két helyen és leszórtam sajttal. Kb. 25 percet még keltek, közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Mielőtt betettem a tepsit, a bucikat lepermeteztem vízzel és készre sütöttem őket.
Elégedett vagyok az eredménnyel!! :)

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták ezek a kis duci-bucik!!! Úgy megkívántam, pedig sokáig még gondolni sem szabad rá, ma elkezdtem diétázni.:)

    VálaszTörlés
  2. Gizi! Újévi fogadalom a diéta? Meddig tart? Azért én számítok új receptekre nálad, szeretem a diétás konyhát is. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csini kis bagettek lettek!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták lettek ezek a sajtos bagettek!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek! Kettőt kérek!:)

    VálaszTörlés
  6. Thrini!
    Nem újévi fogadalom, csak egy kicsit elengedtem magam, és most a régi énemet szeretném viszontlátni.:) Azért receptek lesznek!!

    VálaszTörlés