2010. január 22., péntek

Csokoládé krémmel töltött kosárkák



Ritkán használok vajas tésztát, néha szoktam venni, de én magam még nem készítettem. Gyermekem csoki pudingra éhezett meg,  helyette kapott   krémet kosárkába töltve. 10,5 cm átmérőjű koktélos poharat használtam a körök kiszúrásához. Muffin formába tettem a kiszaggatott korongokat, megszurkáltam őket villával, de így is eléggé megnőttek. A tejszínhabot habszifonban készítettem, még működik az anyukámtól kapott szifon.

Hozzávalók a kosárkákhoz:
50 dkg leveles tészta (éppen 12 db korong lesz belőle)

a krémhez:
2,5 dl tej
citromhéj
2 tojás sárgája
5 dkg cukor
2 dkg liszt
1 vaniliás cukor
5 dkg csokoládé (lehet tej vagy ét, kinek mi a kedvence)

Elkészítés:
A citromot alaposan megmosom és zöldség hámozóval vágok belőle 3-4 vékony csíkot (fehér rész ne kerüljön bele). A tejet felteszem forrni a citromhéjjal. Közben a tojássárgákat kikeverem a cukorral, hozzáadom a lisztet, a vaniliás cukrot és azzal is átkeverem. A felforrt tejből kiveszem a citromhéj szeleteket és hozzáöntöm -folyamatos keverés mellett- a tojásos krémet és a csoki kockákat. Lassú tűzön besűrítem. Hagyom hűlni.
A tésztát kinyújtom, kb. 3-4 mm-esre és kiszúrom a korongokat, muffin formába teszem őket. Megszúrkálom villával, majd előmelegített 200 fokos sütőbe teszem. Kb. 20 perc alatt megsülnek.
Minden kosárkába teszek egy kanál krémet és tejszínhabbal díszitem.




9 megjegyzés:

  1. Stia Thrini! A maffinformát kivajazod? Szilikon, vagy fém maffinformád van? Én is sütöttem már hasonlót, de azt a pudinggal együtt kellett sütni. Ha jól olvasom, akkor Te utólag töltöd ? Köszi.

    VálaszTörlés
  2. Szia Viki!
    Fém muffinsütőm van, 12 lyukas. Nem kentem ki semmivel, nem ragad bele a tészta, mert önmagában is zsíros. Utólag töltöm, hideg tésztát, hideg krémmel. Nagyon fini volt. Pillanatok alatt elfogyott.

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom lehetett!!! Imádom a csokis, és a leveles tésztás sütiket, így együtt meg ...... Nagyokat nyelek. Én holnap készülök egy leves finomságot sütni.

    VálaszTörlés
  4. Tényleg remek süti! Nagyon szeretem az ilyen krémes cuccokat!:)

    VálaszTörlés
  5. De jó! Egyszerű, gyors, finom, látványos.

    VálaszTörlés
  6. Nnnnyyyyyyya akkor hónap, vagy már ma??? ki lesz próbálva :))) Köszi. Ez jobban tetszik, mint, amit én csináltam :) De ugye hogy mindjárt két adagot csináljak ? :)))

    VálaszTörlés
  7. Thrini! képzeld megsütöttem, de kihagytam az olvasás közben, hogy Te villával megszurkáltad. Na én ezt lazán elfelejtettem, és nem szurkáltam. (nem akartam bántani szegényt, féltem, hogy fájni fog neki:-)--) Ezért nekem kosárkák helyett óriási hólabdák sültek, de megoldottam, mert lett belőlük egy hamisitatlan hamis képviselőfánk, amit főzés nélküli vaniliapundinggal töltöttm, s rá tejszínhabot. Be is laktunk kegyetlenül:) Köszönöm az ötletet,

    VálaszTörlés
  8. Viki,
    jajj-jajj, remélem nem szidtál!:) Nagyon ügyi vagy, hogy feltaláltad magad. Ez egy univerzális recept lett, ha akarjuk kosárka, ha akarjuk fánk. Lehet, hogy kipróbálom én is szúrkálás nélkül... :))

    VálaszTörlés
  9. Ajánlom is, hogy ne piszkáld szegény tésztát, mert akkor nem lesznek gombócok :-) kérdezted, hogy mi legyen a neve? - csak ne GOMBÓCARTÚR :-) mert akkor még csokit is kíván :) Én holnap ujra megcsinálom, mert most már legalább tudom, hogy mi lesz belőle. S másnapra talán még finomabb is volt, mondom VOLT !!!!!! Mégegyszer köszi a jó kis ötletet - villákat sütés előtt eldugni :)

    VálaszTörlés