2010. január 1., péntek

Mákos rúd


Szemirámisznál láttam ezt a receptet, a maradékot tudtam lefotózni, mert nagy részét elvittük a szilveszteri mulatságra. Mindenkinek ízlett.

Hozzávalók:
40 dkg liszt (fele rétes, fele finom)
1/2 csomag sütőpor
5 dkg egész mák
10 dkg reszelt sajt
2 ek tejföl
2 kk só
25 dkg margarin

Elkészítés:
A lisztbe beleszórom a sót, a sütőport, a mákot, a margarinnal összemorzsolom, majd mehet hozzá a reszelt sajt. Összegyúrom a tejföllel. Kinyújtom 3-4 mm-res vastagságra, csíkokat vágok belőle és 190 fokon sütöm kb. 13-15 perc alatt.

6 megjegyzés:

  1. Jobb késön mint soha!!!
    Thrini nagyon boldog, sikerekben gazdag íj esztendöt kívánok, sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Békés, boldog, szívednek kedves szép új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Látom, beálltál te is a mákosrúd-sütők táborába! :))
    örülök,hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  4. Szemirámisz!
    Én is láttam, hogy többen megsütötték a mákos rudat. Nagyon bejött nekünk is. Máskor is elkészítem, előnye, hogy nem kellett várni gyúrás után, így ha hirtelen sósat akarunk enni, azonnal hozzáfoghatok.

    VálaszTörlés