2010. január 8., péntek

Zöldséges zúzaleves

Zúzát pörköltben, pörköltként vagy húslevesben szoktunk enni. Láttam egy újságban ezt a receptet, gondoltam,  elkészítem. Be is jelentettem a családnak, természetesen kinevettek. Még hogy zúzaleves? Ok, akkor ti kaptok zúzapörit, viszont én maradok a levesnél-mondtam. Felkészítettem az összes zúzát pörköltnek és mikor már majdnem megfőttek a zúzák, akkor kivettem annyit belőle, ami nekem elég a leveshez és külön lábasban fejeztem be az ételt.

                           
Hozzávalók :
30 dkg csirke- vagy pulyka zúza
1 póréhagyma 
1 sárgarépa
1petrezselyem
1-2 szelet zeller
2 közepes burgonya
2-3 gerezd fokhagyma

őrölt bors
pirospaprika
1 babérlevél
zsiradék

Elkészítés:
Zsiradékon a felaprított hagymát megfonnyasztom, megszórom pirospaprikával, beleteszem az felkockázott zúzát, az összeaprított fokhagymát,sózom, borsozom és öntök rá egy kis vizet. Megy bele a babérlevél.  Ha már puha a zúza, hozzáadom az apró kockára vágott zöldségeket, és felöntöm annyi vízzel, amennyi levest szeretnék. Készre főzöm.

Ötlet: Vidék íze

4 megjegyzés:

  1. Imádom a Faluvégi Kurta konyhákat --- kérlek látogass el hozzám - vár valami - köszönöm: Viki

    VálaszTörlés
  2. Kérlek nézzél be hozzám, van ott neked egy kis meglepi.

    Gyorsan ettem a levesedből, nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  3. Nálunk zúzapörkölt szokott készülni, és mindegy, hogy melyik állat zúzájából. Főztem már zöldborsós zúzapörköltet is.

    VálaszTörlés
  4. Viki, Gizi! Voltam nálatok, mégegyszer köszi a díjat!

    Daisy: A zöldborsós turbósítás nem rossz ötlet. :)

    VálaszTörlés