2010. április 18., vasárnap

Széles metélt, kakukkfüves, aszalt paradicsomos darált hússal


Végre kisütött a nap!! Sok kedvem nem volt a főzéshez, a megvásárolt virágokra koncentráltam már, illetve terveztem némi gyomlálást. Ezért a szombati ebéd többnyire maradék alapanyagok felhasználásával készült, gyorsan,   semmi extra, de mégis főtt étel . Volt a hűtőben darált hús (előző napi ebédnél nem használtam fel mindet), néhány szem aszalt paradicsom, amit már muszáj volt hasznosítani, és egy zacskó mozzarella, amit kibontottam, mert pár nap múlva a kukában landolt volna lejárt szavatosság miatt.
Fűszerként pedig kakukkfüvet használtam, ami végre már nem szárított, hanem friss, zöld . Két fajtám is van, citromillatú és egy apró levelű. (Lásd a fotón.) 

Hozzávalók:
35-40 dkg darált hús
fokhagyma só
1 tk paradicsom püré
néhány szem aszalt paradicsom
2 szál új hagyma
1 mozzarella
fehérbors
néhány szál kakukkfű
olivaolaj
250 g szélesmetélt


Elkészítés:
A darált húst olajon megpárolom a felszeletelt új hagymával. Megszórom fokhagyma sóval, fehér borssal. Felöntöm pici vízzel, hozzáadom a paradicsom pürét. Mielőtt kész, beledobom a felkockázott paradicsomot és rászórom a kakukkfüvet. Néhányat rottyantok rajta. Közben a tésztát sós vízben megfőzöm, leszűröm, és összekeverem a hússal. Tálalásnál a feldarabolt mozzarellát rászórom.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta.
    És a háta mögötti zöld, nagyon kellemes látvány. Szép

    VálaszTörlés
  2. Remek lehet! Szeretem a kakukkfüvet, csak sajnos még hiányzik a fűszerkertemből. :(

    VálaszTörlés