2010. április 28., szerda

Csirke piláf VKF. 34.





Nem azért vettem sáfrányt, hogy piláfot főzzek, hanem volt itthon sáfrány, ami passzol a  piláfhoz. Ha már hozzáfogtam, akkor basmati rizst használtam, mert azt mondják a hozzáértők, hogy a piláfhoz az kell. Egyébként a férjemnek tök mindegy basmati, jázmin, arborio, vad, vagy egyéb, nem igazán kedveli a rizst. Ha   főzök, eszik belőle, de nem degeszre csak úgy mértékkel. Viszont a gyermekem imádja a rizses húst, legyen az bármiféle.

Milyen jó, hogy eszembe jutott a sáfrány, két legyet ütöttem egy csapásra. Finomat főztem és ezzel nevezek is Duende VKF kiírására, mely szerint az étel tartalmazzon alapanyagában vagy fűszerben afrodiziákumot.

Sáfrány - A növény elsősorban Indiában, Kínában, Iránban és Spanyolországban közkedvelt, erőteljes illatával, savanyú ízével ezen országok konyhájában kötelező elem. A sáfrány állítólag vitalizálja a nemi szerveket, a sáfrányolajról pedig úgy tartják, hogy segíti a nemzőképességet (Közép-Keleten a nőgyógyászok mind a mai napig alkalmazzák a sáfrányt). A sáfránytej pedig egy drága, ám annál jótékonyabb szer, amely szívgyengeség és menstruációs zavarok esetén kiváló. Afrodiziákumként a növény szálait fogyasztják, izgató és bódítóhatású.
(Mindez innen: http://foodandbeveragecritic.blog.hu/2007/12/14/afrodiziakumok_a_konyhabol_a_netrol)




Hozzávalók:

50 dkg csirkemell
olivaolaj
3 közepes méretű vöröshagyma
1 csomag Kotányi sáfrány
1 bögre basmati rizs (2 dl)
4 kisebb gerezd fokhagyma
10 dkg  sárgarépa
 citrombors
125 ml fehérbor
7 dl víz






Elkészítés:


A hagymát felszeletelem, olivaolajon párolom, majd hozzáadom a csíkokra vágott csirkehúst, néhány percig tovább pirítom. Azután  belekerül a meghámozott, vékony félszeletekre vágott sárgarépa, sózom, megszórom citromborssal, ráöntöm a bort, lefedve hagyom a lángon kb. 10 percig. Egy sütőedénybe átöntöm a húst,   rádarabolom a fokhagymát . A rizst zsiradékon megpirítom, felöntöm vízzel, amiben elkevertem a sáfrányt, egyet rottyantok rajta,  ráborítom a  húsra összekeverem és bedugom az edényt, előmelegített,  170 fokos sütőbe. Addig hagyom bent, míg a rizs megpuhul.

Megjegyzés: a citrombors új szerzemény. Nagyon jó, hogy beletettem, remek ízt adott az ételnek.

2 megjegyzés: