2010. április 21., szerda

Dahl sárgaborsóból


Szakácskönyv nézegetős tevékenységet folytattam néhány napja. A dahl-nál megálltam és elolvastam. Nem   vöröslencsés változatot, hanem sárgaborsós verziót írtak le. Tulajdonképpen minden volt itthon hozzá, miért ne próbáltam volna ki? Aki szereti a kurkumát, a sárgaborsót, annak biztosan bejönne ez a leves. Nekem ízlett, legalább a borsó sem várakozott őszig a kamra polcon. Bizony a száraz hüvelyesek ideje lejárt,   néhány hónapig mellőzni kellene őket, jönnek a tavaszi zöldségek.

Hozzávalók:
1,5 dl sárgaborsó
2 krumpli
1/2 tk kurkuma
1/2 tk római kömény
1 kisebb zöld erőspaprika
1 paradicsom
petrezselyem levél ízlés szerint
1 dl joghurt

Elkészítés:
A sárgaborsót felteszem főni vízben (jobb ha beáztatom előző este, hamarabb megfő) sóval, kurkumával. A burgonyákat meghámozom, felkockázom és külön edényben megfőzöm, sós vízben. A zöld paprikát felkarikázom, a paradicsomot felszeletelem. Ha teljesen puha a borsó, hozzáadom a paprikát, a krumplit, beleszórom a római köményt, a paradicsomot. Még rottyantok rajta néhányat, lehúzom a tűzről és belekavarom a joghurtot. Megszórom aprított petrezselyem levéllel.

Ötletadó: Receptek a nagyvilágból  (némi változtatással)

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, még nem ettem

    VálaszTörlés
  2. Ez az étel már nálam is volt, egész másképp készült, de azt olvastam a könyvemben, hogy ahány ház, annyi dahl... Nekem is nagyon bejött, a férjem is csak azért tiltakozott, mert főzeléket ígértem neki.

    VálaszTörlés
  3. Bianka,
    tényleg finom volt, alkalomadtán próbáld ki!

    Kata,
    voltam nálad, megnéztem a dahl-odat. Valóban rengeteg változata lehet. A lényeg, hogy rántás nélkül készüljön. Nálam a krumpli segített ezen. A fűszereket pedig kedvünk szerint adagolhatjuk.

    VálaszTörlés
  4. Jaj, azok a pettyek! Csodaszép!:) Most hajkurászok piros pettyes bögrét...:))))

    VálaszTörlés
  5. Szepyke,
    piros pöttyös bögre? Hmm.. mostanában sehol nem látni, de ha találok, üzenek :)

    VálaszTörlés