2010. április 10., szombat

Első mini tortáim

                     

Nem régen hozta a formákat a férjem a gazdaságos üzletből. Tündérnél láttam őket először, és nagyon megtetszettek. Tőle tudtam meg, hogy hol lehet beszerezni. Persze, hogy kellettek nekem is.  A napokban Adrinál jártam, nála pedig a formához passzoló recept lett szimpatikus. Szeretem a citromos ételeket, lehet fagyi, krém vagy sütemény. (Érdekes még egyetlen citromos receptet sem tettem fel....)
Tehát elkészítettem első mini tortáimat. A belevaló,  a  nálam bevált főzött krém, jobban bírja a gyomrom, mint a vajas változatokat. (A húsvéti lúdláb után, -ami elég tömény volt-, úgy láttam jónak, hogy kicsit legyen könnyedebb a töltelék.) Egyébként nem változtattam a recepten, talán nekem picit több vizet vett fel a liszt. Szimpatikus a tészta, többször is fogom használni, és igyekszem a kivitelezésnél percízebb lenni. A krémet még előző  este megfőztem, bőven volt ideje kihűlnim s  miután kisült az első adag torta, már kóstolhattam is. A tejszínt habszifonban készítettem, vaniliás cukorral  ízesítve.


Hozzávalók a tortácskákhoz:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
1 ek cukor
1 vaniliás cukor
csipet só
1,5-2 ek víz



Elkészítés:

A lisztet egy tálba szitálom, beszórom a cukrokat és a sót, összekeverem. Hozzáreszelem, almareszelőn a vajat, beleöntöm a villával felvert tojást és egy kanállal elkezdem összeállítani. Közben hozzáadom a vizet (figyelni kell mennyit igényel) és összegyúrom. Egy zárható fedelű kis dobozban, hideg helyre teszem kb. 1 órára. A tésztából 12 golyócskát készítek, lisztezett pulton kinyújtom őket kör alakúra. A körök nagyobbak legyenek, mint a forma, inkább lógjanak ki, mert nekem sütés közben összementek. A formába nyomkodom a tésztát, és előmelegített sütőben sütöm, 180 fokon,  kb. 20 percig. Hűlés után tölthető.




Hozzávalók a krémhez:
5 dl tej
4 tojássárga
8 dkg cukor
4 dkg liszt
1 vaniliás cukor
1 nagy citrom kicsavart leve

Elkészítés:
A tojássárgákat kikavarom a cukrokkal, liszttel, hozzáöntöm a felforralt tejhez és habverővel folyamatosan kevergetve,  lassű tűzön besűrítem. Nem szabad nagy lángon rotyogtatni,  mert összekaphatja a tojást, és akkor csúnya lesz a krém. Ha kihűlt, hozzáadom a citromlevet.

Megjegyzés: Érdemes közvetlenül fogyasztás előtt tölteni, mert egyébként a krém  lepuhítja a tésztát. A sütőforma mérete 9,5 cm átmérőjű. 12 db lett ebből a tészta adagból.




10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek! Kéne nekem is ilyen jó kis forma :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek :) Nekem a forma már megvan :)))

    VálaszTörlés
  3. Livi,
    köszi. Nálam is így kezdődött...:)
    A T. gazdaságosban lehet kapni, Zenker-es, 6 db van egy dobozban, néhány Ft híján egy ezres.

    Bia,
    köszi. Mit készítettél már benne?

    VálaszTörlés
  4. Epres joghurtos tortácskákat, meg pudingszerű desszerteket. De csak 4 darabom van

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jók lettek! Én is vágyom már ilyen formákra régóta.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon aranyosak és remek lehet az ízük! Nekem is van ilyen formám, egy szettben vettem egy nagy gyümölcstortaformával, de még nem használtam én sem őket.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon klasszak lettek a tortácskák!Kedvem lenne megkóstolni. Úgy látom nem is drágák a formák...

    VálaszTörlés
  8. Moha,
    ilyenek vagyunk mi háziasszonyok, mindig szeretnék valami konyhai "segédeszközt". :)

    Egycsipet,
    nekem ez a tészta nagyon ízlik, más töltelékkel is fogom készíteni. Omlós és mégis ropogós.

    Sándor,
    szívesen megkínálnálak, de már elfogyott. Legközelebb? :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek lettek! És nekem kimondottan tetszik a kivitelezés, hogy nem annyira precíz!!!
    Az én formáim is T gazdaságosból vannak, és legközelebb valamilyen sós töltelékkel próbálom ki.

    VálaszTörlés
  10. Adri,
    majd figyellek... és hozom a jó ötletet tőled..:)
    Egyébként tényleg köszi a tésztáért, nagyon ízlik, én is fogom variálni, és legközelebb azért igyekszem formásabbakat készíteni.

    VálaszTörlés