2010. április 20., kedd

Citromos, almás szelet




Vasárnap készült ez a süti.  Egyáltalán nem akartam sütni, de másképp alakult, és sütöttem :). Kaptam ezt a receptet, mivel szeretem a citromos dolgokat, kikerestem a cetlijét.  Én másképp készítem az ilyen jellegű tésztákat. A zsiradékot morzsolom a liszttel, illetve pihentetem egy kicsit, mert az kifejezetten jót tesz neki. A rácsozásitt eltér a nálam beválttól. Most viszont a leírás szerint jártam el, az eredmény finom kis süti lett. Az alma-citrom igen jó párosítás. A hab pedig a kedvencem!!! Ismerősöknek is vittem kóstolót.







Hozzávalók:


40 dkg liszt
3 tojás
2 citrom
20 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tk sütőpor
4 db nagyobb alma
20 dkg porcukor



Elkészítés:

A vajat megolvasztom, (ne folyjon, csak jó puha legyen), elkeverem a 3 tojás sárgájával. Hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet, egy citrom lereszelt héját és levét,  a cukrot. Összegyúrom. Kétfelé veszem a tésztát, az egyik részét kinyújtom és zsiradékkal kikent, lisztezett tepsiben teszem. 180 fokon sütöm 10 percig. Közben meghámozom és lereszelem az almát. Kinyomkodom a levétől és az elősütött tésztára simítom. A tojásfehérjét felverem a porcukorral és citromlével kemény habbá, rásimítom az almás tésztára. A másik fél tészta adagot kinyújtom vékonyra és ujjnyi csíkokat vágok belőle, a sütit berácsozom vele, ismét bedugom a sütőbe, további 20-25 percig sütöm. Hűlés után könnyebb szeletelni.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Már így képről is olyan üde, friss sütinek tűnik.

    VálaszTörlés
  2. Remekül néz ki! Gratulálok a blogodhoz!

    VálaszTörlés
  3. Isteni ízek, fantasztikus képek. Csodálatos :)

    VálaszTörlés
  4. Ez igazán egy óriási kínzás kérem szépen. Mikor fogom én magam utolérni ezekkel a finomságokkal??? Gyönyörü a fotó, csodálatos a tálalás, egyszóval, megkívántam.

    VálaszTörlés
  5. Moha,
    Köszönöm, valóban nem tömény, csömör süti.

    Tündér,
    köszi:)

    Melinda,
    köszönöm és üdv. itt nálam :)

    Bianka,
    köszönöm. :)

    Viki,
    kölcsön kenyér visszajár!!! :) Tegnap este én is nagyokat nyeltem a kiflijeid láttán.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, és a kép olyan élethű, hogy rögtön nekiállok eszegetni.:)

    VálaszTörlés