2010. április 24., szombat

Taboule nálam


A mai reggelt a piacon kezdtem. Vettem ezt-azt, de csak módjával, mert az ilyenkor kapható zöldségek még nagyon sok olyan dolgot tartalmaznak, amiből minimális mennyiséget szeretnék   fogyasztani. A mi kertünkben még soká lesz paradicsom, uborka, viszont a mai ebédhez ezekre szükség volt, be kellett hát szereznem.
A taboule-ról annyit tudok mondani, hogy egy saláta, ami igen sokarcú lehet. Vannak országok, ahol a  taboule-ban a zöldfűszerek a dominánsak (pl. a petrezselyem, a menta vagy a koriander), de állítólag Európában inkább a kuszkusz és a bulgur a főszereplő és mellékszereplőként jelennek meg a zöldek. Tehetünk még hozzá paradicsomot, uborkát, hagymát, csicseriborsót, olajbogyót, fetasajtot stb.  Szóval szabadon szárnyalhat a fantázia.
Én a kuszkusz alapot választottam és ahhoz társítottam néhány zöldséget.  Használtam hozzá a barátnőmtől kapott mentából, amit szabadföldbe ültettem, és úgy látom szépen fejlődik.

Hozzávalók:
1 kisebb csokor petrezselyem levél
menta ízlés szerint
15 dkg kuszkusz
fél uborka
1 db paradicsom
2 szál zöldhagyma (ha nincs 1 közepes lilahagyma is megteszi)
4 dl sós forró víz, vagy zöldség alaplé
frissen őrölt bors
pici citromlé
olivaolaj


Elkészítés:
A kuszkuszt beáztatom  sós forró vízbe, addig duzzadhat míg bíbelődök a zöldségekkel. A zöld leveleket (petrezselyem, menta) apróra vágom, a paradicsomot, hagymát kicsi kockákra darabolom, az uborkát meghámozom és szintén felkockázom.   Minden hozzávalót összekeverek, tekerek rá borsot, meglocsolom citromlével és olivaolajjal, sózom. Hagyom pihenni, tálalásig.

Megjegyzés: Igazán finom sült és grillezett húsokhoz. A mentából nagy mennyiséget nem használnék, az erős íze miatt.

5 megjegyzés:

  1. Hmmm...nekem ez biztosan nagyon ízlene.
    Szép a kép! :)

    VálaszTörlés
  2. Hű ilyet még nem ettem, de szerintem ezt tuti ki kell majd próbálnom
    Csodás kép

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki!
    Bulgurral már ettem tabouleht, nekem nagyon bejött. Nem is tudom, miért nem készítettem még el. Na de ami késik... ;))

    VálaszTörlés
  4. Adri,
    köszi. :) Ha szereted a hozzávalókat, akkor biztosan.


    Bianka,
    köszi, és hajrá!!

    Egycsipet,
    talán egyszer én is kipróbálom bulgurral és másfajta zöldségekkel.

    VálaszTörlés
  5. ÜDV MINDENKINEK!

    MEGCSINÁLTAM:)) ! NAGYON GYORS ÉS NAGYON FINOM!
    IGAZ ÉN KIHAGYTAM A PETREZSELYMET ÉS A MENTÁT. MERT NEM VOLT. DE ÍGY IS ISTENI MÉG A CSALÁD IS AZT ETTE. PEDIG ŐK NEM VEGÁK! EZT MINDÍG HATÁROZOTTAN KIJELENTIK. ŐK NEM VEGÁK!!!
    A MÚLTKOR BEADTAM NEKIK HOGY CSIBEFASÍRTOT ESZNEK KÖZBE RÁNTOTT ZABPELYHET SÜTÖTTEM. :) MERT HÁT ŐK NEM VEGÁK!
    ÜDV MINDENKINEK!
    ÁGI

    VálaszTörlés