2010. április 17., szombat

Fahéjas, barackos kalács



Ezt a kalácsot tegnap sütöttem. Olyan barátságtalan, vacak idő volt, hogy megkívántam egy kis melengető, kelt dolgot. Eszternél már régen kinéztem, csak egy alkalmas időpont kellett az elkészítéséhez.  Némi módosítás történt a recepten, de nem jelentős. Friss gyümölcs helyett befőttet használtam.

Hozzávalók a tésztához:
a befőtt leve, kiegészítve vízzel, összesen 2,5 dl
25 dkg rétesliszt
25 dkg finomliszt
4 ek cukor
2,5 dkg élesztő
1 kk só
2 tojás+1 a kenéshez
2 ek olaj

A tötelékhez:
1 üveg sárgabarack befőtt
5 ek cukor
1 ek fahéj
1 marék dió, durvára aprítva
3 ek zsemlemorzsa

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit beleteszem a kenyérsütő üstjébe és kétszer 10 percig kevertetem. Lisztezett kézzel kiveszem a kidolgozott tésztát és beleteszem   kelesztőtálba, szobahőmérsékleten duplájára kelesztem. Ha megkelt, lisztezett pultra teszem, téglalap alakúra nyújtom, gondolatban három egyforma csíkra osztom. A középső csíkra helyezem a lecsöpögött gyümölcsöket, megszórom   cukros, fahéjas, diós, zsemlemorzsás keverékkel. (Annyit hagyok belőle, hogy jusson   a tetejét megszórni.) A két szélső sávot bevagdosom kb. két ujjnyi csíkokra, ferdén, és felváltva a középső részre hajtogatom a csíkokat, így egy fonathoz hasonlít a végén . Lekenem   felvert tojással és megszórom a maradék fahéjas cukorral. Sütőpapíros formába teszem, közben a sütőt előmelegítem 200 fokra. 40 percig sütöm. Rácson hűtöm.




Megjegyzés: Különösen finom a tetején a ropogósra sült fahéjas cukor.

6 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám, nagyon gusztusos! Kedvenc gyümölcsöm a sárgabarack...

    VálaszTörlés
  2. Mekkora ötlet és fantasztikusan néz ki

    VálaszTörlés
  3. Húú de ennék most egy nagy szelettel :)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg csodás lett! És én is megennék most 1-2 szelettel. :)

    VálaszTörlés
  5. Hú, de guszta, az íze mennyei lehet! :)

    VálaszTörlés